عصر بازار

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

افتتاح ۵۸ طرح در هفته تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت:در هفته تامین اجتماعی ۵۸ طرح در ۱۷ استان کشور افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۵۸ طرح در هفته تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش روز شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی افزود: گشایش پنج مرکز درمانی جدید، بازسازی و نوسازی مراکز درمانی و ارتقای هتلینگ در 10 بیمارستان و گشایش مراکز تصویربرداری از طرح های قابل افتتاح در این هفته است.
    19 تا 25 تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.
    وی پروژه ستاره خلیج فارس که 49 درصد سرمایه آن متعلق به تامین اجتماعی است را از دیگر طرح های این هفته عنوان کرد و گفت: البته فاز نخست این طرح از یک ماه قبل راه اندازی شده است.
    نوربخش پروژه هتل همای مشهد، پروژه های نرم افزاری مانند ssn به این معنی که بیمه شده تامین اجتماعی شماره یونیک یا خاص داشته باشد را از دیگر طرح های این هفته عنوان کرد.
    وی ادامه داد: مرکز ارتباطات مردمی نیز به صورت یکپارچه در سراسر کشور اجرا می شود.
    مدیرعامل سازمان تامین احتماعی همچنین به برنامه حذف دفترچه ها در مراکز ملکی تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان یزد از 90 پزشک طرف قرارداد طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه را در مراکز غیرملکی را انجام خواهیم داد.
    نوربخش اضافه کرد: یک سوم خدمات درمانی تامین اجتماعی در مراکز ملکی انجام می شود و در این هفته به مراکز طرف قرارداد گسترش خواهیم داد.
    وی همچنین به بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی نیز اشاره کرد و افزود: اکنون در 12 کشور نمایندگی برای بیمه کردن اتباع خارجی در جهان داریم.
    وی یکی از موفقیت های سازمان را در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و افزود: قرار است در طول این برنامه بدهی های این سازمان پرداخت شود.
    نوربخش ادامه داد: در لایحه بودجه سال 96 نیز پنج هزار میلیارد تومان بابت بدهی به سازمان تامین اجتماعی داده می شود که برای این موضوع با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار است لایحه ای برای پرداخت آن داشته باشیم.
    نوربخش گفت: تامین احتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور به تمام تعهدات خود عمل کرد.
    نوربخش افزود: تصویب ماده 96 که به عهده دولت است امسال سعی شد در اردیبهشت ماه این لایحه از طرف وزارت تعاون به دولت تقدیم شود و مابه التفاوت نیز در سی ام تیرماه پرداخت خواهد شد.

    600 میلیاردتومان از اموال تامین اجتماعی برگشت داده شد
    نوربخش درباره پرونده تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی و پرونده مرتضوی که سوال یکی از خبرنگاران بود نیز توضیح داد و گفت: این پرونده در دادگاه بدوی رای آورد اما هنوز رای نهایی در دادگاه تجدیدنظر صادر نشده است.
    وی اظهار داشت: بخشی از احکامی که مربوط به شکایت سازمان مانند پرونده هتل هما بود رای صادر و اموال برگشت داده شد.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت بخشی از زمین این هتل که 300 تا 400 میلیارد تومان قیمت داشت به فردی به مبلغ بسیار کمتر فرو خته شد که دادگاه آن را به دولت برگرداند دولت هم مصوبه ای داشت که فقط به تامین اجتماعی داده شود.
    وی اضافه کرد: همچنین زمینی در اصفهان با قیمت 200 میلیارد تومان معامله شده بود که 9 میلیارد تومان به تامین اجتماعی داده شد که دادگاه تجدیدنظر رای داد که پول آن به تامین اجتماعی داده شود.
    وی افزود: 600 میلیارد تومان از خدود یک هزار میلیارد تومان اموال تامین اجتماعی به این سازمان پرداخت شد.
    سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی