عصر بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران تاکید کرد؛

کاهش نرخ بهره، اصل مهم اقتصاد

عصر اعتبار- در حال حاضر بانک ها در حال اصلاح ساختار هستند و این جراحی هزینه بر است اما قطعا پس از این اصلاح، اقتصاد کشور شاهد کاهش نرخ بهره خواهد بود. زمانی که بانک های غیر مجاز و متخلف از چرخه بازار پول خارج شوند، شاهد کاهش نرخ بهره در اقتصاد خواهیم بود و پس از آن نقدینگی های جامعه به سمت بازارهای مولد مثل بازار سرمایه هدایت می شوند.

کاهش نرخ بهره، اصل مهم اقتصاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، سید رضا علوی مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ایران در خصوص راهکارهای افزایش سهم تامین مالی از بازار سرمایه گفت: برای جذب سرمایه و تامین مالی از بورس ، این بازار باید مزیت های نسبی بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه برای جذب منابع مردمی و نقدینگی های سرگردان باید نسبت به سایر بازارها امتیازهایی داشته باشد، افزود: دولت یازدهم در این چند سال برای ایجاد ثبات در اقتصاد تلاش های زیادی کرده و موفق هم بوده است.

    علوی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور در حال حرکت به سمت ثبات است، اظهار داشت: نوسان در بازارها به شدت کاهش یافته و نرخ ارز به ثبات نزدیک شده است؛ ضمن اینکه درآمدهای ارزی قابل پیش بینی شده و شرایط فروش نفت مشخص است.

    به گفته این کارشناس بازار سرمایه حرکت اقتصاد به سمت ثبات باعث می شود بازار سرمایه نیز انتظار سودهای جهشی و بی منطق نداشته باشد و روند حرکتی در این بازار نیز متعادل و بازدهی های منطقی باشد. در شرایط فعلی به طور میانگین می توان انتظار سود سالیانه 40 تا 50 درصدی بازار سهام را داشت و فعالان بازار سرمایه نیز همین پیش بینی را از بازار سرمایه دارند.

    علوی با اشاره به یکی از مهمترین چالش های اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر نرخ بهره بانکی در محدوده بالای 20 درصد است و به رقیبی برای بازار سرمایه تبدیل شده که روندی غیر منطقی است.

    وی با تاکید بر اینکه راهکار های کوتاه مدت مسکنی موقتی و مصنوعی برای بازار سرمایه است، گفت: راهکار بلند مدت برای حل این مشکل اصلاح برخی ساختارهای اقتصادی است تا گردش نقدینگی به مکان درست هدایت شود.

    به گفته علوی زمانی که بانک های غیر مجاز و متخلف از چرخه بازار پول خارج شوند شاهد کاهش نرخ بهره در اقتصاد خواهیم بود و پس از آن نقدینگی های جامعه به سمت بازارهای مولد مثل بازار سرمایه هدایت می شوند.

    وی با تاکید بر اینکه هدایت سرمایه به سمت بازارهای مولد باعث رونق اقتصادی خواهد بود، افزود: با ورود بخش قابل توجهی از سرمایه ها به بازار سهام ، بخش واقعی اقتصاد نیز رونق می گیرد .

    مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در پایان با اشاره به اینکه دولت در حال ورود به این فرآیند است، گفت: رسیدن به این مهم با برنامه ریزی محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی