عصر بازار

کاهش سرمایه‌های خارجی بانک مرکزی عربستان

عصر اعتبار- رویترز به عواملی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد که دانستن آن برای هر سرمایه‌گذار بسیار ضروری است و سرمایه آن‌ها را تضمین می‌کند، در این میان کاهش سرمایه‌های خارجی بانک مرکزی عربستان پیام روشن برای سرمایه‌گذاران این کشور دارد.

کاهش سرمایه‌های خارجی بانک مرکزی عربستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس ، عوامل و اتفاقات زیادی امروز در خاورمیانه رخ می‌دهد که هر سرمایه‌گذار بورس بهتر است از آن آگاهی یابد. اطلاع از این موارد می‌تواند آنها را در نوع و حجم سرمایه‌گذاری کمک کند. سرمایه‌گذاری پرسود نیازمند فهم و آگاهی از اتفاقات سیاسی و اقتصادی دور و اطراف است.

    بر اساس گزارش رویترز، در حالی‌که آمارهای شغلی آمریکا بهبود یافته و نشانه‌ای از افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا است، ارزش دلار افزایش یافت و از کاهش‌های چند هفته اخیر فاصله گرفت.

    همچنین قیمت جهانی به دلیل افزایش عرضه جهانی، کاهش 3 درصدی داشته است. از سوی دیگر قیمت جهانی طلا هم به کمترین میزان 4 ماه گذشته رسیده است؛ چراکه بهبود وضعیت شغلی آمریکا حاکی از افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک است.

    در ترکیه هم اردوغان هشدار داده که هر تعرضی به مرزهای این کشور را بی پاسخ نخواهد گذاشت و در سوریه جانشین معاون سازمان ملل متحد امیدوار است که آتش‌بس در جنوب غرب این کشور رخ بدهد.

    در قطر که این روزها بحران دیپلماتیکی وجود دارد، این کشور شروط کشورهای عربی را برای برقراری ارتباط دوباره رد کرد و فرستاده انگلیسی (جانسون) به عربستان سفر کرده تا به درباره تنش‌های کشورهای عربی با قطر مذاکره کند.

    در حوزه اوپک هم نمایندگان این سازمان پس از اظهارات اخیر روسیه درباره توافق اوپک به کاهش بیشتر تولید ترغیب شده‌اند تا عرضه و تقاضا متعادل شود.

    همچنین شرکت رویال ایر ماروک انتظار دارد که ممنوعیت حمل لپ‌تاپ تا 19 جولای کامل لغو شود. طی چند هفته گذشته این ممنوعیت برای سه کشور ترکیه، امارات و قطر برداشته شده است.

    گزارش رویترز حاکی است که کشورهای عربی سیستم پرداخت و تسویه حساب منطقه‌ای ایجاد می‌کنند.

    * مصر

    بر اساس گزارش رویترز در اقدامی عجیب مصر نرخ بهره را در این کشور افزایش داد، البته جانشین وزیر اقتصاد مصر گفته است که این افزایش نرخ بهره موقتی است، همچنین این کشور 115 هزار تن گندم از روسیه خریداری کرد.

    خبرها از مصر حاکی است که در این کشور قیمت برق افزایش یافته اما مقامات این کشور پرداخت یارانه را تا سه ماه دیگر تمدید کردند.

    * عربستان سعودی

    شرکت نفتی آرامکوی عربستان برای با رئیس شرکت نفت پترامینای اندونزی دیدار می‌کند.

    همچنین کشور ژاپن میزان ظرفیت ذخایر خرید نفت از عربستان را تا 30 درصد افزایش داد.در عربستان هم یکی از کارمندان امنیتی این کشور در منطقه شرق این کشور تحت حمله مسلحانه قرار گرفت و کشته شد.

    از سوی دیگر شرکت آرامکوی عربستان گفته است که ذخایر این کشور روند ثابتی را طی می‌کند. همچنین خبرها حاکی از آن است که سرمایه‌های خارجی بانک مرکزی عربستان در ماه می کاهش یافته است.

    * امارات متحده عربی

    شرکت دانا گاز امارات می‌خواهد در هفته‌های آینده شرایط جدیدی از صکوک اعلام می‌کند.

    * قطر

    بر اساس گزارش رویترز در قطر، این کشور اتهامات کشورهای عربی و همچنین شروط آنها برای برقراری ارتباط را رد کرد. جانسون انگلیسی درباره بحران‌های دیپلماتیکی بین کشورهای عربی به عربستان سفر کرد.

    همچنین آمریکا ابراز نگرانی کرده است که مشاجرات کشورهای عربی با قطر می‌تواند به تشدید بدهی‌ها در این منطقه کمک کند. در دیگر سو وزرای خارجه روس و مصر هم درباره موضع قطر با یکدیگر بحث کردند.

    قطری‌ها سفارش خرید 4 ایرباس را لغو کردند. شرکت هواپیمایی قطرایرویز به دنبال خرید سهام ایرلاین آمریکایی است.

    همچنین ذخایر ارزی صندوق قطر نقش بسیار مهمی را در خنثی کردن چالش‌های این کشور با عرب‌ها دارد.

    روز گذشته شرکت هواپیمایی قطر ایرویز درباره لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در کنار رقبای اصلی خود قرار گرفتند.

    همچنین گزارش رویترز حاکی از این است که مؤسسه مودی چشم‌انداز رتبه‌بندی خود را درباره مسائل مالی قطر منفی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی