عصر بازار

رئیس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی:

شرکتهای دانش‌بنیان ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند

عصر اعتبار- رئیس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: مشمول معافیت بودن به معنی عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی نیست.

شرکتهای دانش‌بنیان ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سید محمد صاحبکار خراسانی با بیان اینکه شرکتهای متقاضی استفاده از معافیت مالیاتی به‌خصوص شرکتهای نوپا حتما باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و ارسال کنند، گفت: همانند سالهای گذشته، با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، اطلاعات شرکتهای دانش‌بنیان که تا پایان سال 1395 به تأیید «کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان» رسیده‌اند، به همراه مصادیق فعالیتهای دانش‌بنیان آنها، به منظور اعمال معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.

    نحوه اطلاع‌رسانی محصولات معاف از مالیات

    عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: برای این منظور، شرکتهای نوپا و تولیدی باید به قسمت پیامهای کارتابل اختصاصی خود بر روی سامانه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان به نشانی reg.daneshbonyan.ir مراجعه و بعد از رؤیت اطلاعات موجود در پیام «معافیت مالیاتی 95» اظهارنامه خود را براساس آن اطلاعات تکمیل کنند؛ این اطلاعات به سازمان امور مالیاتی هم ارسال خواهد شد.

    رئیس امور شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان در مورد تکمیل اظهارنامه مالیاتی اظهار کرد: سطر (29) جدول شماره (6) مربوط به معافیت مالیاتی ماده (3) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان است و حتما باید به صورت کامل توسط شرکتهای دانش‌بنیان در زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی تکمیل شود.

    وی درباره میزان و زمان بهره‌مندی از معافیتهای مالیاتی شرکتهای دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکتهای دانش‌بنیان، از تاریخ تأیید در کارگروه می‌توانند از معافیت استفاده کنند بنابراین اگر بخشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان، قبل از تاریخ تأیید کارگروه محقق شده باشد، نمی‌توانند برای آن معافیت مالیاتی تقاضا کنند.

    به گفته صاحبکار، چنانچه شرکتها در مراحل تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود به فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان و تاریخ تأیید شرکت توسط کارگروه توجه نکنند، ممکن است در مسیر رسیدگی پرونده‌های مالیاتی توسط ممیزان ادارات امور مالیاتی، اشکالاتی پیش آمده و ضمن عدم امکان استفاده از معافیتها، مشمول برخی جرائم مالیاتی شوند.

    معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در پارکهای فناوری

    عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در مورد معافیت مالیاتی ماده (9) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان هم گفت: معافیت مالیاتی برای واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی که همه فعالیتهای آنها در پارکهای علم و فناوری انجام می‌شود، بر مبنای ماده (9) قانون اجرایی و این شرکتها از سوی مدیریت پارک به اداره امور مالیاتی همان منطقه معرفی می‌شوند.

    وی بیان کرد: واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی می‌توانند برای استفاده از معافیتهای مالیاتی، درخواست معافیت خود را در ردیف (30) جدول (6) اظهارنامه وارد کنند که با عنوان «شرکتهای دانش‌بنیان واقع در پارکهای فناوری (ماده 9 قانون)» مشخص شده است و برای تکمیل اظهارنامه خود حتماً با مسئولان پارک فناوری مربوطه مشورت کنند.

    ارائه مشاوره حضوری مالیاتی

    وی همچنین بیان کرد: شرکتهای دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله مباحث مالیاتی و حسابداری از مشاوره‌های رایگان استفاده کنند و با مراجعه به سامانه tms.daneshbonyan.ir مسائل مورد نظر خود را بصورت حضوری با مشاوران متخصص در میان بگذارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو