عصر بازار

با حضور مقامات بانک مرکزی

رونمایی از سامانه پرداخت با تکنولوژی NFC در بانک ملت

عصر اعتبار- سامانه همراه بانک جدید و پرداخت از طریق NFC بانک ملت با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، رییس گروه کنترل و نظارت اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، مسوولان شرکت خدمات انفورماتیک و مدیران ارشد این بانک به صورت رسمی رونمایی شد.

رونمایی از سامانه پرداخت با تکنولوژی NFC در بانک ملت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، مهندس حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در این مراسم اظهار داشت: کمتر بانکی مانند بانک ملت وجود دارد که بحث توسعه بازار و رضایت مشتریان را تا این حد بر فناوری مبتنی کرده باشد.
    وی از بانک ملت به عنوان بانک پیشگام و خط شکن در زمینه بانکداری الکترونیک نام برد و گفت: خدمات الکترونیک قابل ارائه از سوی بانک های کشور به ویژه بانک ملت، در خاورمیانه و شمال آفریقا بی نظیر است.
    این مقام مسوول بانک مرکزی با اشاره به این نکته که خدمات الکترونیک بانک های کشور در سخت ترین دوران تحریم، اقتصاد کشور را نجات داد و گام بزرگی به سمت جلو بود، ادامه داد: همت و تلاش کارکنان بانک ها به ویژه بانک ملت به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه خدمات بانکداری الکترونیک، قابل ستایش است.
    وی با بیان این نکته که تغییرات سریع فناوری در طول چند سال آینده، اجتناب ناپذیر است، یادآور شد: اگر با این تغییرات که جریان پرداخت الکترونیک نیز جزئی از آن است همراه نشویم، این موج ما را با خود خواهد برد.
    مهندس حکیمی با اشاره به کاهش رویکرد مشتریان به استفاده از اینترنت بانک و افزایش نفوذ تلفن همراه در بین جامعه، تاکید کرد: با افزایش روز به روز کیفیت شبکه های اینترنت همراه، استراتژی و راهبرد اصلی بانک ها در زمینه بازاریابی و جذب مشتری باید مبتنی بر تلفن همراه باشد که خوشبختانه بانک ملت در این زمینه، پیشگامی خود را حفظ کرده است.
    به گفته وی، استفاده از تلفن همراه برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به ویژه از طریق بسترNFCیک فرصت و میان بر است که باعث کاهش هزینه های سنگین صدور کارت های بانکی خواهد شد.
    مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اضافه کرد: بانکداری همراه یک راهبرد طولانی است که ارتباط مشتریان را با بانک تقویت خواهد کرد.
    دکتر اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با قدردانی از مساعدت های بانک مرکزی با این بانک در زمینه توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: بانک ملت در سه دهه گذشته، مسیر خود را با ثبات طی کرده و به ویژه در یک سال اخیر با بازچیدمان در حوزه فناوری اطلاعات و دیگر بخش ها سعی کرده است تا با شتاب بیشتری، حضور نوآورانه خود را در نظام بانکی کشور، تداوم ببخشد.
    وی با تاکید بر این نکته که بخش فناوری اطلاعات بانک ملت، برنامه های وسیعی را برای ایجاد تحول پرشتاب در این حوزه برای سال های 96 و 97 در دستور کار دارد، افزود: یکی از این محصولات در زمینه تلفن همراه و فناوریNFCامروز به صورت رسمی رونمایی شد و بانک در تلاش است تا همچون گذشته گام های بلند و مستحکمی را در این زمینه بردارد و در کنار بانک مرکزی، از فرصت ها در ارائه خدمات باکیفیت و در خور شان مشتریان، بهترین استفاده را انجام دهد.
    دکتر اخلاقی تاکید کرد که تلاش های بانک مرکزی در سال های گذشته به ویژه در زمینه بانکداری الکترونیک، هدفمند، سازمان یافته، منسجم و هوشمندانه بوده است.
    وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک ملت در پایان تیرماه، مردم دستاوردهای یک سال تلاش بی وقفه کارکنان این بانک را مشاهده کنند.
    علی رضا لگزایی، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک ملت نیز در سخنانی با اشاره به بلوغ فناوری اطلاعات در این بانک، تاکید کرد: به اذعان بسیاری از دست اندرکاران حوزه بانکداری و فناوری اطلاعات، بانک ملت در سه دهه گذشته با اتخاذ استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت، نقش بسزایی در توسعه فناوری اطلاعات در عرصه خدمات بانکی ایفا کرده است.
    وی با اشاره به این نکته که در دو دهه گذشته، حرکت پرشتابی در بانک ملت به ویژه در توسعه و تقویت زیرساخت ها، خدمات نوین الکترونیک و نوآوری ها شروع شده و این بانک را به عنوان بانکی پیشگام در عرصه بانکداری الکترونیک مطرح کرده است.
    به گفته لگزایی، بانک ملت در تمامی طرح ها، نوآوری ها و استراتژی های بانک مرکزی همیشه به عنوان یکی از شرکای مرحله پایلوت انتخاب شده که این موضوع نشان دهنده پتانسیل های بالای این بانک در بخش زیرساخت و نیروی انسانی متخصص است.
    قائم مقام مدیرعامل بانک ملت، استراتژی اصلی این بانک را پایداری کسب و کار در حوزه الکترونیک خواند و گفت: زیرساخت های تجهیز شده، همواره در حال تکامل است که این امر موجب شده است تا تراکنش های انجام شده از طریق مدیاهای این بانک با کمترین خطا رو به رو شود.
    وی آماری از عملکرد بانک ملت در حوزه بانکداری الکترونیک ارائه کرد و اظهار داشت: تعداد تراکنش های غیرحضوری مشتریان این بانک در سال 91 بالغ بر 855 میلیون تراکنش بوده که این تعداد در سال 95 به بیش از پنج میلیارد تراکنش افزایش یافته است.
    به گفته وی، مشتریان بانک ملت در سال گذشته 98 تراکنش های خود را خارج از محیط شعب این بانک انجام داده اند.
    لگزایی، تعداد کارت های صادره از سوی بانک ملت را 61 میلیون فقره کارت ذکر کرد و گفت: در سال گذشته، یک میلیارد و 340 میلیون تراکنش از سوی مشتریان بانک ملت و سایر مشتریان شتابی از طریق خودپردازهای این بانک انجام شده است.
    وی ادامه داد: مدیریت هزینه و بهبود کانال های درآمدی از طریق استفاده از بستر و مدیاهای غیرحضوری مانند همراه بانک و بانکداری اینترنتی، استراتژی بانک ملت است به گونه ای که در سال 95، 153 میلیون تراکنش در بستر بانکداری اینترنتی و 131 میلیون تراکنش از طریق همراه بانک ملت انجام شده که رشدی بیش از 50 درصدی را نسبت به سال 94 داشته است.
    هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت نیز در این مراسم سامانه همراه بانک نوین و روش جدید پرداخت مبتنی بر تکنولوژیNFCرا برای حاضران تشریح کرد.
    وی امنیت بالا و استفاده از اثر انگشت برای ورود به سامانه، نمای بصری کاربرپسند با استفاده از المان های زیبا، توسعه خدمات و ارائه 103 خدمت( 33 خدمت پایه و 70 خدمت که از طریق شعب قابل ارائه نیست) را از جمله ویژگی های همراه بانک جدید ملت خواند و گفت: بالغ بر 50 درصد کارتخوان ها یعنی حدود 440 هزار دستگاه پایانه فروشگاهی این بانک به تکنولوژیNFC مجهز شده است که از طریق آن، پرداخت از طریق این دستگاه ها، بدون نیاز به کارت بانکی قابل انجام خواهد بود.
    در این مراسم با حضور مدیرعامل بانک ملت،  از مسوولان بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک به دلیل حمایت از راه اندازی این سامانه تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی