عصر بازار

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی:

سرمایه‌گذاری خارجی امن‌ترین راه رشد اقتصاد کشور

عصر اعتبار -مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی امن‌ترین راه رشد اقتصاد کشور در مقطع کنونی است، گفت: هیچ محدودیت قانونی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری خارجی امن‌ترین راه رشد اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس, احمد جلالی امروز در سمینار بررسی راهکارها و چالش‌های جذب سرمایه‌ خارجی که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد با تأکید بر اینکه بازاریابی بین‌المللی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری کشور حائز اهمیت است، گفت: ما در بازاریابی کالا و خدمات مهارت خیلی خوبی داریم اما نکته‌ مهم برای ما این است که چگونه در بازاریابی‌ها کشورمان را معرفی کنیم.

    مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران  با بیان اینکه نتیجه ورود هیئت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری پس از برجام در سازمان مشاهده می‌شود، بیان داشت: در یک و نیم سال گذشته  استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران شده  و حجم زیادی درخواست برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران داشته‌ایم.

    وی با بیان اینکه درخواست‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است، گفت: درخواست‌های سرمایه‌گذاری از همه کشورهای اروپایی بوده و این درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری در همه استان‌ها بوده است.

    جلالی گفت: پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است و در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام هم به این موضوع تاکید شده و قانون برنامه ششم هم جایگاه بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفته است.

    وی افزود: در اسناد بالا دستی هیچ‌گونه مشکلی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد و سازمان سرمایه‌گذاری هم که متولی اجرای قانون است درخواست‌ها را دریافت می‌کند و معمولا ظرف 2 هفته مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای سرمایه‌گذاری را اعطا می‌کند.

    مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران بیان داشت: ما در ایران عمدتا ایده‌ها را مطرح می‌کنیم نه اینکه پروژه‌هایی که مطالعات کامل آن انجام شده باشد.

    وی با بیان اینکه با این روند ما هم در سازمان با طرح ایده‌ها مواجه می‌شویم، گفت: در این ایده‌ها اغلب صاحب پروژه مشخص نیست و مشخص نمی‌شود هدف از پروژه چیست.

    جمالی با تأکید بر اینکه در چارچوب قانون هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه وجود ندارد، گفت: اما گاهی پروژه‌های ارائه شده قابلیت ارائه برای جذب سرمایه‌گذار خارجی را ندارد.

    وی افزود: امن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای رشد و توسعه اقتصاد کشور در مقطع فعلی پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی است و به همین دلیل سازمان سرمایه‌گذاری کاملا آماده ارائه خدمت به به پروژه‌های در جستجوی سرمایه‌گذاری خارجی است.

    مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه در حال حاضر نسل پنجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های قوانین و مقررات و نهادهای تشویق سرمایه‌گذاری در دنیا به روی کار آمده است، گفت: این نسل متفاوت از نسل‌های گذشته است و خیلی فراتر از نسل‌های قبلی به مقوله تسهیلات می‌پردازد.

    جمالی افزود: نسل‌های اول و دوم عمدتا حمایتی بودند اما نسل‌ها سوم و چهارم بیشتر اقدامات تشویقی از سرمایه‌گذاری داشتند و  نسل پنجم هم نقش حمایتی و تسهیل‌ را برای دولت‌های میزبان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است. 

    وی افزود: قانون سرمایه‌گذاری کشورمان هم به هر سه مورد پرداخته است و به سه مقوله تشویق، حمایت و تسهیلات پرداخته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی