عصر بازار

قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت

عصر اعتبار- امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با انتظار سرمایه‌گذاران درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا، تقاضا کاهش و قیمت ۵ دلار کاهش یافت.

قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 5 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1207 دلار و 20 سنت معامله شد.

    قیمت امروز فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1234 دلار و 30 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1212 دلار و 20 سنت به فروش رفت.

    قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 59.2 دلار و نسبت به یک سال گذشته 158.2 دلار با کاهش همراه شد.

    در گروه سایر فلزات گرانبها نیز نقره با 29 سنت کاهش به قیمت 15.29 دلار معامله شد. فلزات پلاتینم و پلادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب 7 و 4 دلار را تجربه کردند.

    خبرگزاری رویترز در مورد دلایل کاهش قمیت طلا در بازارهای جهانی نوشت: پس از آنکه آمارهایی از نرخ بیکاری و اشتغال آمریکا منتشر شد، سرمایه‌گذاران به احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور امیدوار شدند. در صورتی که آمریکا بخواهد نرخ بهره را در این کشور افزایش دهد، سومین افزایش طی یک سال گذشته خواهد بود.

    بنابراین سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره در این کشور هستند. افزایش نرخ بهره در این کشور دلار را تقویت و سرمایه‌ها از بخش طلا دور خواهد کرد. انتظار سرمایه‌گذاران باعث کاهش تقاضا در بازارهای جهانی شده و قیمت را کاهش داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی