عصر بازار

نشست مشترک مدیران ارشد پست‌بانک ایران با مدیران ارشد پستی شرکت کننده در دوازدهمین کنگره APPU

عصر اعتبار- مهندس مهرانی عضو هیات مدیره پست بانک ایران به اتفاق هیات همراه متشکل از محمدرضا رحیمی مدیر امور بین‌الملل و شعب مناطق آزاد، مجتبی حقی رئیس اداره کل عملیات ارزی، فیروز رحیمی رئیس روابط کارگزاری و همکاری های بین الملل و افشین غلامی کارشناس ارزی ضمن حضور فعال در کنگره دوازدهم APPU، نشست‌های جداگانه‌ای نیز با مدیران ارشد و هیأت‌های پست کشورهای فرانسه، چین، کره جنوبی، تایلند، هند، اندونزی و مالزی برای همکاری در زمینه حوالجات خرد بین‌المللی‌، پست مالی و تجارت الکترونیک برگزار و به گفتگو و رایزنی پرداختند.

نشست مشترک مدیران ارشد پست‌بانک ایران با مدیران ارشد پستی شرکت کننده در دوازدهمین کنگره APPU
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰
      به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ,در این نشست‌ها ضمن تشریح توانمندی‌ها، خدمات و گستره حضور بانک در عرصه داخلی و بین المللی بر علاقمندی بانک برای توسعه همکاری دوجانبه و سه جانبه با مشارکت پست جمهوری اسلامی ایران تأکید شد.
    بنابراین گزارش مهندس مهرانی در این نشست ها تأکید کرد: قطعاً تحقق تجارت الکترونیک میان طرفین با حضور پست بانک ایران، پست جمهوری اسلامی ایران و پست و پست بانک کشورهای طرف گفتگو به عنوان سه بازیگر اصلی فرآیند ایجاد و توسعه تجارت الکترونیک میان کشورها امکان‌پذیر خواهد بود.
    عضو هیأت مدیره پست بانک ایران افزود: این بانک به عنوان بانک عامل برای تسویه و پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان تامین، ارسال و توزیع کننده کالاها در تجارت الکترونیک از آمادگی و هماهنگی خوبی در این خصوص برخوردار هستند و در صورت رسیدن به تفاهم مشترک میان دو کشور می‌توان با سرعت آن‌را عملیاتی نمود که منافع مشترک اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
    مهندس مهرانی اظهارداشت: با توجه به تجربه خوب پست بانک در زمینه خدمات بانکداری داخلی و بین المللی، این بانک برای برقراری مبادله دوجانبه حوالجات پستی بین الملل به صورت الکترونیک از طریق سیستم IFS اتحادیه جهانی پست و با بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری مدرن بانکی خود از آمادگی بسیار مناسبی برخوردار است.
    عضو هیات مدیره پست بانک ایران در این نشست‌ها ابراز داشت: ایجاد شبکه مبادله حوالجات خرد بین‌المللی به‌صورت لحظه‌ای و الکترونیک میان کشورها در چارچوب احکام و مقررات اتحادیه جهانی پست و در میان اعضاء این اتحادیه می‌تواند با سرعت، امنیت و هزینه پائین ارائه خدمات پولی غیرتجاری را برای مردم دوکشور فراهم ساخته و بسیاری از نیازها و تقاضاهای موجود در بازار را به ترتیبی که گفته شد پاسخ داده و در راستای تحقق اهداف UPU قدم بردارد.
    همچنین در این جلسه‌ها مدیران ارشد پست کشورهای فرانسه، کره جنوبی، تایلند ، هند ، اندونزی و مالزی ضمن ابراز خرسندی و علاقمندی به همکاری با پست بانک و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند: کنگره دوازدهم APPU فرصت مناسبی بود تا از نزدیک با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات پستی و پست بانک آشنا شده و این امکان فراهم گردد تا بتوانند از تجربیات و دانش فنی موجود در این زمینه بهره مند شوند.
    Beatrice Roux مدیر امور بین‌الملل پست فرانسه نیز در جلسه مشترک با پست بانک ایران و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: پست بانک فرانسه در زمینه پست مالی و حوالجات پستی بین المللی بسیار فعال می‌باشد و برای ارتباط و همکاری با پست بانک ایران، هماهنگی های لازم را انجام می‌دهیم تا در حاشیه اجلاس آینده UPU که در اکتبر 2017 در برن سوئیس تشکیل می‌شود مذاکره دو طرفه برای تعامل و همکاری صورت گیرد.
    Dato Jailani Johari معاون وزیر ارتباطات و رسانه‌های چند کاربردی مالزی هم در این جلسه اظهار داشت: برای توسعه تجارت الکترونیک میان دو کشور ایران و مالزی می‌توانیم از توانمندی های شرکت پست و پست‌بانک‌ایران استفاده نموده و گامی مؤثر برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر دو کشور برداریم.
    Jsheng Mu مدیر پست دولتی چین نیز ضمن تأکید بر اینکه چین دارای بانک پس انداز پستی فعال می باشد گفت: همکاری مشترک در زمینه خدمات پست مالی میان دو طرف می‌تواند تجارت فرامرزی دو کشور ایران و چین را توسعه داده و ظرفیت های بالقوه برای تعاملات بیشتر را فراهم نماید.
    گفتنی است: در پایان نشست‌های سه‌جانبه مقرر گردید پیش نویس تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری پست‌بانک‌ایران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و پست کشورهای چین، تایلند، هند، اندونزی، مالزی و کره جنوبی به صورت جداگانه تهیه و برای بررسی به مدیران پست کشورهای مذکور ارسال تا پس از تایید نهائی به امضای طرفین برسد.
     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی