عصر بازار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن خبر داد:

سامانه مالیات مسکن تابستان امسال راه می افتد

عصر اعتبار- سامانه "املاک و اسکان" که عمده فعالیت آن اجرای قانون مالیاتهای مستقیم در بخش مسکن خواهد بود، بنا به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، تابستان سال جاری راه اندازی می‌شود.

سامانه مالیات مسکن تابستان امسال راه می افتد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بحث ایجاد سامانه ای برای اخذ مالیات از خانه های خالی با هدف ورود آنها به بازار مصرف، از سال 1394 همزمان با طرح قانون مالیاتهای مستقیم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. این وزارتخانه نیز کارهای اجرایی آن را به یک شرکت انفورماتیک واگذار کرده که قرار است تابستان سال جاری راه اندازی شود و تا پایان سال 1396 تکمیل می شود.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در مورد آخرین وضعیت سامانه املاک و اسکان کشور گفت: وظیفه ایجاد سامانه املاک و اسکان براساس ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

    علی چگنی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی از زمان ابلاغ قانون، فعالیت‌ خود را آغاز کرد و اقلام اطلاعاتی و شاخص‌های آماری مورد نیاز را مورد بررسی قرار داده است. در همین راستا، جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف کشور اعم از درون و بیرون دولت تشکیل شد و همچنین با سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

    وی اظهار کرد: یک شرکت فعال در زمینه انفورماتیک انجام سیستم نرم‌افزاری فوق را با نظارت وزارت راه و شهرسازی در دست دارد؛ این سامانه به صورت مقدماتی در این ماه اجرایی می‌شود و برنامه تکمیلی سامانه نیز در دست اجرا است، تا بتدریج اطلاعات موجود در کشور به سامانه املاک متصل شده و سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود.

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در خصوص زمان تقریبی راه‌اندازی کامل این سامانه گفت: برآورد دقیقی نمی‌توان ارایه کرد. اما پیش‌بینی می‌شود دوره تکمیلی سامانه املاک یک سال به طول بینجامد.

    به گفته چگنی، استفاده و بهره‌برداری از این سامانه از تابستان سال جاری شروع خواهد شد و ما آن را به صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌دهیم تا بتوانند از آن در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم بهره گیرند.

    وی تصریح کرد: این سامانه باید گام به گام تقویت و تکمیل شود و خروجی‌های آن به تدریج تدقیق شود. برنامه وزارتخانه این است که تا پایان سال 96، سامانه املاک و اسکان کشور تکمیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو