عصر بازار

علت اصلی کاهش قیمت طلا از نگاه UBS

عصر اعتبار- تحلیلگران موسسه یو بی اس تاکید کردند: یکی از علل اصلی کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر افزایش بهره واقعی اوراق قرضه آمریکا بوده و این روند در کوتاه مدت فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

علت اصلی کاهش قیمت طلا از نگاه UBS
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بنکر، قیمت جهانی طلا نسبت به اوج آن در ژوئن بیش از 90 دلار کاهش داشته است. البته موسسه یو بی اس همچنان پیش بینی می کند که قیمت طلا در بلندمدت به روند صعودی ادامه خواهد داد.

    این گزارش افزود: افزایش نرخ بهره واقعی اوراق قرضه اروپا نیز فشار زیادی را بر بازار طلا وارد کرده است. به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها وارد کرده است.
    این در شرایطی است که کاهش ارزش دلار آمریکا نتوانسته است موجب افزایش قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر شود. قیمت طلا در 5 هفته اخیر به طور متوالی با کاهش روبرو شده است.
    موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز اعلام کرده است که قیمت طلا در آستانه اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره تحت فشار بیشتری قرار گرفته است.
    فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده و قصد دارد احتمالا یک بار دیگر نیز نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد. به نظر می رسد جانت یلن همچنان بر موضع خود مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش نرخ بهره تا پایان امسال پافشاری خواهد کرد و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
    برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1200 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا احتمالا تا 1180 دلار کاهش خواهد یافت.به نوشته طلا،جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز در تازه ترین اظهاراتش تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا احتمالا تا پایان امسال یک بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و برنامه کاهش تراز مالی خود را نیز طی ماه های آینده آغاز می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو