عصر بازار

رییس صندوق بین المللی پول:

احتمال بحران مالی دیگری وجود دارد

عصر اعتبار- رییس صندوق بین المللی پول (IMF) گفت که بحران مالی دیگری در دوران حضور او در این صندوق روی خواهد داد.

احتمال بحران مالی دیگری وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، کریستین لاگارد تأکید کرده است: این احتمال وجود دارد که یک بحران دیگری روی دهد.

    این در حالی است که جانت یلن رییس فدرال رزرو بانک آمریکا اخیرا گفته بود، انتظار ندارد بحران دیگری در زمان حیات او رخ دهد.

    لاگارد اظهار داشت: قصد دارم عمر طولانی داشته باشم و امیدوارم خانم یلن هم اینچنین باشد اما شرط نمی بندم که بحران مالی دیگری روی ندهد چون با توجه به دوره هایی که در یک دهه گذشته دیده ایم، این احتمال وجود دارد.

    وی با وجود این به غیر قابل پیش بینی بودن چنین بحرانی اشاره کرد و افزود: وزرا و سیاست گذاران مالی باید آمادگی داشته باشند.

    رییس صندوق بین المللی پول ادامه داد: اینکه بحران بعدی از کجا ناشی خواهد شد و چگونه در سطح جهان گسترده می شود معلوم نیست اما معمولا بحران از جایی به وجود می آید که انتظارش را نداریم.

    وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما و مشخصا پیامی که می توانیم به وزرا و سیاست گذاران مالی بدهیم این است که آماده باشند. مطمئن شوند که بخش مالی آنها تحت نظارت خوبی قرار دارد و کاملا قانونمند است. احتمال سقوط مؤسساتشان وجود ندارد و از ضربه گیر های کافی برای مقاومت در برابر بحران احتمالی برخوردارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی