عصر بازار

نیاز کمیته امداد به جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای کمک به مددجویان

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد در گردهمایی مدیران ارشد این نهاد در استان قم به تبیین سیاست‌های کلان کمیته امداد برای خدمت‌رسانی بهتر به نیازمندان پرداخت.

نیاز کمیته امداد به جذب ۱۸۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای کمک به مددجویان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ، مهندس سید پرویز فتاح در این گردهمایی مدیران ارشد کمیته امداد با اشاره به اینکه بودجه سال 96 کمیته امداد تصویب و ابلاغ شده است، گفت: در این بودجه خواسته‌های کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته چرا که اکنون میزان تسهیلات و مستمری افزایش قابل توجهی داشته است و این در حالی است که برنامه پنج ساله ششم امداد بر اساس نیازها و اولویت‌های کمیته امداد تهیه و ابلاغ شده است.
    وی با بیان اینکه باید قدردان وضعیت بودجه‌ای کمیته امداد باشیم، افزود: کمیته امداد توانسته رابطه مطلوبی را با دولت، مجلس، قوه قضاییه بانک‌ها، صدا و سیما و مجموعه‌های مختلف کشور برقرار کند و به همین علت بسیاری از اهداف خود را به شیوه مطلوبی در سطح کشور دنبال کرده است و به عنوان یک نهاد مردمی به صورت فراجناحی عمل می‌کند.
    فتاح خاطرنشان کرد: بر اساس روایات دینی اگر مشکلات مردم را رفع کنیم مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفته و با این عنایت مشکلات خود را رفع می‌کنیم، این موضوع در مورد شرایط کنونی کمیته امداد هم صدق می‌کند.
    رئیس کمیته امداد روابط بیرون سازمانی این مجموعه را مطلوب خواند و مطرح کرد: در حوزه درون سازمانی چابک‌سازی، ساماندهی نیروها، تغییرات ساختاری، تفویض اختیارات به استان‌ها، حذف پست‌های اضافه و جابه جایی مدیران را انجام داده و اکنون به وضعیت مطلوبی در ساختار درونی رسیده‌ایم.
    وی با اشاره به اینکه مقوله افزایش مشارکت‌های مردمی بر عهده استان‌هاست، عنوان کرد: امیدواریم در سال جاری بتوانیم نزدیک به هزار و 800 میلیارد تومان جذب مشارکت های مردمی را داشته باشیم تا بتوانیم روند خدمت‌رسانی به مددجویان را سرعت بخشیم.
    فتاح با تاکید بر اینکه مدیران کمیته امداد باید برنامه محور باشند، اظهار کرد: این افراد باید در قالب برنامه حرکت‌های خود را دنبال کنند چرا که برنامه‌ها بر اساس دیدگاه‌های جامع و راهبردی تهیه شده است و عملیاتی کردن آن می‌تواند سبب رسیدن به موفقیت شود.
    وی با بیان اینکه نیروهای کمیته امداد باید به دنبال مددکاری باشند، تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی از نیروهای امداد برای جذب خیران و مشارکت‌های مردمی و کمک‌رسانی به نیازمندان در ماه مبارک رمضان با زبان روزه عملکرد مطلوبی را از خود به ثبت رسانده‌اند؛ امدادگری یک شغل نیست بلکه یک ماموریت است که برخی از مددکاران به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند.
    فتاح از تولید و اشتغال به عنوان یکی از موضوع‌های اصلی نظام اسلامی یاد کرد و گفت: باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته و با عزم جدی فعالیت‌ها را دنبال کنیم؛ در حوزه خودکفایی کمیته نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.
    وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های خارج از کمیته امداد تاکید کرد و ادامه داد: باید نسبت به نیروهای شرکتی و غیررسمی نگاه ویژه داشته باشیم تا این افراد نیز رضایت مطلوبی از کمیته امداد داشته باشند.
    بنا براعلام روابط عمومی کمیته امداد،‌ وی با اشاره به اینکه بدون استفاده از امداد الکترونیک نمی‌توانیم به نتایج گسترده برسیم، عنوان کرد: امیدواریم مدیران نسبت به این عرصه نگاه متفاوتی داشته باشند چرا که در حوزه امداد الکترونیک خطاها به حداقل می‌رسد و کارها در سطوح بزرگ انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی