عصر بازار

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی

عصر اعتبار- تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از کیتکو نیوز، تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی می کنند که قیمت طلا در روزهای آتی بار دیگر با افزایش همراه خواهد بود.

    بر اساس این گزارش اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست کنگره عامل اصلی افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه و هفته گذشته بوده است. اظهارات یلن نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و هرگونه افزایش نرخ بهره محدود خواهد بود. از سوی دیگر آمارهای منتشر شده در آمریکا نشانگر اوضاع نگران کننده و بی ثبات اقتصادی این کشور است.

    تازه ترین گزارش اقتصادی نشان می دهد که خرده فروشی در آمریکا طی ماه ژوئن با افت 0.2 درصدی روبرو شده است. شاخص قیمت مصرف کننده نیز طی ماه گذشته با افت همراه بوده است.

    در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، 19 تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 68 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند، در نظرسنجی هفته گذشته دقیقا همین درصد از کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند. 3 کارشناس اقتصادی نیز معادل 16 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و 3 نفر دیگر نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز هم 808 نفر شرکت کردند که از این تعداد 394 نفر معادل 49 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت، 296 نفر دیگر معادل 37 درصد اعلام کردند قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت و 118 نفر معادل 15 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

    قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 1.6 درصد افزایش داشته و به مرز 1228 دلار در هر اونس رسیده است. از ابتدای سال 2017 تا کنون 65 درصد پیش بینی های کارشناسان اقتصادی و 60 درصد پیش بینی های سرمایه گذاران بین المللی درباره قیمت طلا درست بوده است.

    به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، انتشار امارهای اقتصادی نگران کننده در آمریکا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شود. انتشار امارهایی که نشانگر ضعف اقتصاد آمریکا است معمولا به نفع قیمت طلا بوده است.

    اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز موحب نگرانی های زیادی درباره وضعیت نرخ بهره تا پایان امسال شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو