عصر بازار

تاکید فعالان حوزه سلامت بر نقش موثر بانک قرض الحسنه مهر ایران

عصر اعتبار-فعالان حوزه سلامت بر نقش بانک قرض الحسنه مهر ایران در هم افزایی با خیران به منظور رفع نیاز و تامین مالی هزینه های درمان بیماران کم توان تاکید نمودند.

تاکید فعالان حوزه سلامت بر نقش موثر بانک قرض الحسنه مهر ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، محمد نصیری، مدیر کل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت درباره جزئیات تشکیل خیریه ها گفت: همه بیمارستان ها از زمان تاسیس، محل رجوع مردم برای کار خیر بوده اند، ضمن این که افراد نیازمند نیز برای دریافت کمک به مدد کاری مراجعه می کنند، اما چارچوب ساختار بیمارستان های دولتی حتی این اجازه را به بیمارستان ها نمی داد که شماره حسابی مستقل داشته باشند تا خیرین پولی به آن واریز کنند.
    وی ادامه داد: در همین راستا، سال گذشته وزیر بهداشت ابلاغیه ای درباره ضرورت تشکیل خیریه پشتیبان بیمارستانی به تمام 580 بیمارستان دولتی و دانشگاهی کشور صادر کردند. بر اساس همین ابلاغیه، قرار است این خیریه ها در بیمارستان تشکیل شوند و پزشکان شاخص، هیات علمی بیمارستان و خیرین، هیات مدیره آن را تشکیل دهند.
    نصیری در رابطه با عملکرد این خیریه ها بیان داشت: حوزه فعالیت آنها حمایت و رهگیری خدمات بعد از ترخیص بیماران و توسعه و تجهیز بیمارستان ها تعریف شده است، طوری که هم اکنون تقریباً تمام بیمارستان ها در مسیر ثبت این خیریه ها هستند و در برنامه داریم که تا پایان سال به رقم 580 خیریه در بیمارستان ها برسیم.
    وی افزود: حضور گسترده این خیران در همه بیمارستان های کشور قطعاً می تواند آرامش روانی بیشتری را برای بیماران و خانواده های آنها به ارمغان بیاورد، زیرا بیمار می داند که در صورت ناتوانی مالی در پرداخت هزینه های درمانی و یا مشکلات پس از ترخیص، افراد و نهادهایی هستند که از او حمایت می کنند و بیماران را تنها نمی گذارند.
    مدیر کل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت همچنین به انعقاد تفاهمنامه همکاری و هم افزایی در حوزه های خیریه با بانک قرض الحسنه مهر ایران خبرداد و گفت: افزایش تعاملات بانکی در حوزه قرض الحسنه به منظور ارائه خدمات شایسته تر به نیازمندان واقعی جامعه، سطح معنوی اقدامات صورت گرفته را افزایش خواهد داد.
    وی تصریح کرد: امیدواریم خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز کمک رسان اهداف و برنامه های وزارت بهداشت در حوزه سلامت باشد و افراد بیشتری با استفاده از این امکانات بتوانند مشکلات مالی خود در زمینه درمان و ارتقاء سلامت جامعه را برطرف نمایند.

    دکتر اصغر سلیمی، عضو فراکسیون سلامت مجلس نیز با اشاره بر اهمیت ارتقای سلامت در جامعه تاکید دارد: بهتر است سازوکاری پیشنهاد شود که خیران سلامت در حوزه پیشگیری فعال باشند، زیرا هزینه کردن در حوزه پیشگیری بسیار اثربخش تر و ماندگارتر از هزینه کردن در حوزه درمان است.
    سلیمی ادامه داد: حضور خیران برای تجهیز و افتتاح خانه های بهداشت روستایی یا راه اندازی پایگاه های سلامت در شهرها، به معنی استفاده حداکثری از ظرفیت خیران سلامت در حوزه پیشگیری می باشد. با وجود آن که در اغلب روستاهای کشور، خانه های بهداشت روستایی وجود دارد، اما خیلی از این خانه های بهداشت به نوسازی نیاز دارد، طوری که حداقل پزشک به فعالیت در آن روستا ترغیب شود.
    عضو فراکسیون سلامت مجلس با اشاره به پتانسیل بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه خیران سلامت خاطرنشان ساخت: با استفاده از این ظرفیت ها خیران می توانند علاوه بر انجام فعالیت های خیریه خود مانند ساخت بیمارستان، مرکز بهداشت و درمان و ... از طریق تسهیلات این بانک در قالب حمایت از مددجویان به تامین مالی هزینه های بیماران نیازمند نیز کمک نمایند.
    در پایان، سلیمی از همه خیران حوزه سلامت خواست تا ضمن مشورت با کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی در شهر و استان خود، با نیاز های واقعی حوزه سلامت در مناطق مختلف آشنا شوند و سرمایه شان را برای رفع نیازهای اورژانسی، هزینه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی