عصر بازار

مراقب مامورین قلابی مالیاتی باشید

عصر اعتبار- دادستانی انتظامی مالیاتی به مودیان مالیاتی سراسر کشور با هشدار درباره احتمال کلاهبرداری و سودجویی از سوی افراد فرصت طلب از مودیان خواست در صورت مراجعه مشکوک افراد به عنوان مامور مالیاتی، پیش از هرگونه پاسخگویی، ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت شناسایی، به تاریخ اعتبار آن توجه کنند.

مراقب مامورین قلابی مالیاتی باشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دادستانی انتظامی مالیاتی به مودیان مالیاتی درباره احتمال کلاهبرداری و سودجویی هشدار داد و اعلام کرد: شهروندان همواره توجه داشته باشند هرگونه واریز مالیات باید با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی، درگاه‌های الکترونیکی اینترنتی یا مراجعه به شعبه های بانک‌های اعلام شده، به حساب های خزانه‌ای ادارات کل امور مالیاتی انجام پذیرد.

    «مودیان بدانند که ماموران مالیاتی نمی‌توانند از مودیان به صورت مستقل درخواست وجه نقد کنند».
    بنابر اعلام دادستانی انتظامی مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور هیچگونه پیامک، نامه، نمابر یا رایانامه حاوی درخواست اطلاعات شخصی حساب‌های بانکی مانند شماره حساب (کارت)، تاریخ انقضا و رمز دوم کارت بانکی به مودیان ارسال نمی کند و تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.
    در صورت مواجهه با افرادی که چنین خواسته‌هایی را مطرح می‌کنند باید با دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن 39903544 یا دفتر مرکزی حراست سازمان به شماره تلفن 39903753 تماس گرفت.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش دادستانی انتظامی مالیاتی هشدار داد برخی افراد سودجو با نام مامور مالیاتی یا عناوینی همچون واسطه، دلال، کارچاق کن و... با استفاده از مدارک شناسایی جعلی و نمایش مبالغه آمیز سربرگ‌های آرم‌دار سازمان امور مالیاتی کشور به واحدهای کسبی شهروندان مراجعه می کنند.
    این افراد با ذکر وعده و طرح مسائلی در زمینه تسهیل در امور مالیاتی آنها و برخورداری از تخفیف مالیاتی، بخشودگی جرایم و غیره، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم(ارائه شماره حساب شخصی خود به مودیان) اخاذی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی