عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اشتغال روستاییان خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب وام و تسهیلات در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و سود آن یک رقمی خواهد بود.

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اصغر نورالله زاده با اشاره به لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی،‌ گفت: صندوق توسعه ملی معادل ریالی این رقم را در قالب تسهیلات با سود یک رقمی قرض الحسنه در اختیار صندوق کارآفرینی امید و دو بانک دیگر قرار خواهد داد.

    وی گفت: بر اساس مطالعات دولت در شورای عالی اشتغال، یکی از مشکلات کشور  ایجاد فرصتهای کسب و کار و فرصتهای شغلی برای جوانان جویای کار است که باید در مناطق روستایی توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید عدم دسترسی مناسب به منابع مالی را از جمله موانع کسب و کار دانست و گفت: دسترسی روستاییان به منابع مالی در سال 1394 در شورای عالی اشتغال مطرح و تصویب شد و در سال 1395 در قالب لایحه‌ای جداگانه در مجلس با قید دو فوریت ارائه شد و مجلس آن را تایید کرد.

    نوراله زاده با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نزد بانکها افتتاح حساب می‌کند و اقساط پرداخت شده به صندوق توسعه ملی باز می‌گردد، اظهار کرد: بر اساس قانون صندوق توسعه ملی به هرکدام از بانک ها و صندوق کارآفرینی امید به نسبت منابع مالی که می‌توانند در روستاها اختصاص دهند، تسهیلات می‌دهد.

    به گفته وی، اصل پول 1.5 میلیارد دلار است که تبدیل به ریال می‌شود و صندوق توسعه ملی آن را در اختیار دو بانک و صندوق کارآفرینی امید سپرده‌گذاری می‌کند تا براساس مقدار مصوب آن مطابق توان هر بانک و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را به روستاییان پرداخت کند.

    وی سود تسهیلات را یک رقمی اعلام و تاکید کرد که صندوق توسعه ملی به صورت قرض الحسنه این مبلغ را در اختیار بانکها قرار خواهد داد.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید متذکر شد: در قانون برنامه ششم در منابع مالی برنامه، پیش‌بینی شده است که تسهیلات بانکی باید رشد سالانه 7.2 درصد داشته باشد یعنی از 120 هزار میلیارد تومان در سال 1395 عدد تسهیلات بانکی باید تا سال 1396 به 1143 هزار میلیارد تومان و همچنین تا سال 1400 به 257هزار میلیارد تومان برسد.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 10 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق بانکها برای اشتغال در روستاها انجام می‌شود با این احتساب حداکثر 10 درصد نیز به توسعه اشتغال در حوزه کسب و کار کمک خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی