عصر بازار

با نظر هیات تطبیق مصوبات قطعی شد؛

بازگشت ۷ پالایشگاه بورسی و فرابورسی به سبد سهام عدالت

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بازگشت ۷ پالایشگاه به پرتفوی سهام عدالت خبر داد و گفت: هیات تطبیق مصوبات، مصوبه خروج این شرکت ها را مغایر قانون اعلام کرد.

بازگشت ۷ پالایشگاه بورسی و فرابورسی به سبد سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی از بازگشت 7 شرکت پالایشگاهی به پرتفوی سهام عدالت خبر داد و گفت: هیات تطبیق مصوبات، خروج 7 شرکت پالایشگاهی از پرتفوی سهام عدالت را مغایر قانون اعلام کرد که در همین راستا این 7 شرکت به سبد سهام عدالت باز می گردند.

    وی در تشریح فرآیند بررسی خروج 7 شرکت پالایشگاهی از پرتفوی سهام عدالت افزود: بر اساس مکاتبه کمیسیون اقتصادی هیات تطبیق مصوبات درباره این مصوبه، دولت رای اولیه را صادر و به دولت اعلام کرد اگر دولت اعتراضی نمی کرد برای رییس مجلس ارسال و ابلاغ می شد.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت به نظر هیات تطبیق مصوبات اعتراض و نامه ای به هیات تطبیق ارسال کرده، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی نامه دولت را بررسی و مواردی که مغایر با قوانین و مقررات بوده را احصاء و به هیات تطبیق ارسال کرد، که در این نشست نامه دولت و جوابیه کمیسیون اقتصادی بررسی و در نهایت با رای قاطع نظر کمیسیون اقتصادی تصویب شد.

    پورابراهیمی با بیان اینکه خروج ٧ شرکت از پرتفوی سهام عدالت رویه نادرست و غلطی ایجاد می کرد، تصریح کرد: دولت با این رویه نشان می داد می تواند هر اقدامی با پرتفوی سهام عدالت انجام دهد و هر شرکت توانمندی را خارج و هر شرکت غیرتوانمندی را به این پرتفو اضافه کند.

    براساس این گزارش، در جریان جلسه 27 بهمن‌ماه هیأت وزیران و به پیشنهاد وزارت اقتصاد و به استناد ماده 34 قانون اصل 44 تصویب شد 20 درصد سهام 7 پالایشگاه اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس از فهرست‌ شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت خارج شود تا به عنوان سهم 20 درصدی دولت از ارزش فعالیت‌های پالایش نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارائه شود.

    همچنین 10 درصد سهام پالایشگاه نفت تهران بابت سهام ترجیحی، کشف قیمت و تدریجی در بورس منظور و درصد درج شده در ردیف 14 جدول بند 1 مصوبه شماره 128 ستاد مرکزی سهام عدالت به این میزان اصلاح شود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی