عصر بازار

وزارت جهاد اعلام کرد:

خسارت باغداران شمال پرداخت شده است

عصر اعتبار- وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پرداخت خسارت سرمازدگی باغات شمال کشور اعلام کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده پرداخت شده است.

خسارت باغداران شمال پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، وزارت جهاد کشاورزی با تکذیب ادعای پرداخت نشدن خسارت سرمازدگی باغات شمال کشور اعلام کرد: در پی خسارت سرمازدگی به باغات شمال کشور، 300 میلیارد ریال کمک بلاعوض که برای خرید و امحای 131 هزارتن پرتقال غیرقابل مصرف استان مازندران اختصاص یافت و این مبلغ به حساب 53 هزار و 191 باغدار خسارت دیده واریز شده است.

    این گزارش با اشاره به اینکه مبلغ 240 میلیارد ریال نیز از محل صندوق بیمه کشاورزی بابت غرامت باغداران خسارت دیده به حساب باغداران واریز شده، تصریح کرد: 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود 10 درصد به عاملیت بانک کشاورزی به باغداران خسارت دیده، سورتینگ داران و سایر فعالیت‌های کشاورزی مازندران اختصاص یافته که تاکنون مبلغ 480 میلیارد ریال به 6828 باغدار خسارت دیده پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

    همچنین، مبلغ 233 میلیارد ریال برای خرید تضمینی 42 هزار و 690 تن پرتقال و مبلغ 200 میلیارد ریال برای خرید توافقی 12 هزار و 731 تن از سوی دولت تخصیص یافته و به حساب باغداران واریز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی