عصر بازار

شرکت بیمه لویدز لندن گزارش داد

احتمال زیان ۵۳ میلیارد دلاری حمله سایبری به اقتصاد جهان

عصر اعتبار- شرکت بیمه لویدز لندن در گزارشی اعلام کرد، وقوع یک حمله سایبری در ابعاد جهانی ممکن است به طور متوسط ۵۳ میلیارد دلار زیان اقتصادی بر جای بگذارد، رقمی که برابر با حوادث طبیعی فاجعه باری نظیر طوفان سال ۲۰۱۲ سندی در آمریکاست.

احتمال زیان ۵۳ میلیارد دلاری حمله سایبری به اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، شرکت بیمه لویدز لندن در گزارشی اعلام کرد، وقوع یک حمله سایبری در ابعاد جهانی ممکن است به طور متوسط 53 میلیارد دلار زیان اقتصادی بر جای بگذارد، رقمی که برابر با حوادث طبیعی فاجعه باری نظیر طوفان سال 2012 سندی در آمریکا است.

    این گزارش که به صورت مشترک با همکاری موسسه مدل سازی ریسک کاینس نوشته شده، به بررسی خسارات اقتصادی احتمالی ناشی از هک شدن فرضی یک سرویس خدمات ابری و حملات سایبری به سیستم عامل های رایانه های مورد استفاده توسط شرکت های مختلف در سطح جهان پرداخته است.

    در حالی که ریسک های سایبری در سطح جهان رو به افزایش است و تمایل شرکت ها برای بیمه کردن خود در قبال تهدیدات سایبری بیشتر شده است، شرکت های بیمه برای برآورد خسارات احتمالی ناشی از حملات سایبری با مشکل مواجه اند. عدم وجود سوابق تاریخی ای که شرکت های بیمه بتوانند با اتکای بر آنها میزان خسارات حملات اینچنینی را برآورد کنند، یکی از چالش های عمده است.

    اینگا بیل، مدیر شعبه لندن شرکت لویدز در این باره گفت: «به دلیل اینکه حملات سایبری در دنیای مجازی اتفاق می افتند، فهم اینکه چگونه چنین حمله ای می تواند در یک بعد گسترده متراکم شود، کار دشواری است.»

    به گفته شرکت کاینس، زیان های اقتصادی حمله به یک سرویس دهنده خدمات ابری در مقایسه با زیان 8 میلیارد دلاری ناشی از حمله باج افار «واناکرای» در ماه می امسال که به بیش از 100 کشور جهان گسترش یافت، بسیار بیشتر خواهد بود.

    این هزینه های اقتصادی معمولا شامل اختلال در فعالیت های تجاری و تعمیر رایانه های آسیب دیده می شود. گزارش شرکت لویدز پس از ان منتشر می شود که دولت آمریکا اخیرا به شرکت های صنعتی در مورد هدف قرار گرفتن بخش های هسته ای و انرژی توسط خرابکاران سایبری هشدار داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی