عصر بازار

تعیین وضعیت کارکنان غیررسمی تا دو ماه دیگر

عصر اعتبار- مهمترین رویدادهای هفته جاری به تخصیص ۱.۵میلیارد دلار اعتبار برای اشتغال روستاییان،تعیین تکلیف کارکنان غیررسمی،برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای ۵۰ هزار بازنشسته، راه‌اندازی سامانه رتبه بندی اعتباری تعاونی‌ها و رونمایی از کارت بازرگانی هوشمند بخش تعاون اختصاص داشت.

تعیین وضعیت کارکنان غیررسمی تا دو ماه دیگر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصاعتبار» به نقل از  ایسنا، این هفته گردهمایی سفیران مهارت‌آموزی بازنشستگان کشوری با حضور مقامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد و در این مراسم قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای از ارائه آموزشهای مهارتی به 50 هزار بازنشسته خبر داد.

    وی لازمه‌ی ورود به بازار کار را داشتن مهارت دانست و گفت: 30 تا 60 درصد مهارت جویان بنگاه‌ها را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

    به گفته قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، علی رغم آنکه خانواده‌ها در سبد هزینه خود مبلغی برای آموزشهای دانشگاهی در نظر می‌گیرند متاسفانه برای آموزش‌های مهارتی کمتر هزینه می‌کنند.

    رحمتی همچنین با اشاره به در پیش بودن ششم مرداد ماه روز ملی مهارت، گفت: نامگذاری این روز با هدف ترویج و تعمیق فرهنگ مهارت آموزی است و با توجه به معضل بیکاری در کشور مهمترین شرط مهار بیکاری، داشتن مهارت است.

    تخصیص1.5 میلیارد دلار اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی یکی دیگر از خبرهایی بود که از سوی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام شد.

    به گفته نوراله زاده، دولت یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته که صندوق توسعه ملی معادل ریالی این رقم را در قالب تسهیلات در اختیار دو بانک و صندوق کارآفرینی امید قرار می‌دهد.

    وی سود تسهیلات را یک رقمی اعلام و تاکید کرد که منابع صندوق توسعه ملی به صورت قرض الحسنه اختصاص خواهد یافت.

    تعیین وضعیت کارکنان غیررسمی دولت از دیگر خبرهای این هفته بود.

    آنطور که سلمان خدادادی ـ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته تمام کارکنان شرکتی، کار معین، قراردادی و پیمانی تا شهریور ماه تعیین وضعیت خواهند شد.

    به گفته وی دولت و سازمان استخدامی کشوری باید تا شهریورماه طرح تعیین وضعیت کارکنان غیررسمی را به مجلس ارائه دهند تا افرادی که چندین سال است بلاتکلیف مانده‌اند وضعیتشان مشخص شود.

    خدادادی متذکر شد: قرار است بعد از ارجاع برنامه قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دولت به مجلس در مورد این طرح تصمیم‌گیری شود و نمایندگان پیگیر این مساله هستند تا هر چه زودتربه تصویب برسد.

    این هفته از سامانه رتبه‌بندی اعتباری تعاونی‌ها رونمایی شد و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون هدف از ایجاد این سامانه را توانمندسازی تعاونی‌ها ذکر کرد.

    به گفته وی این رتبه‌بندی می‌تواند با معرفی شرکت‌های کارا و بهره‌ور، ارائه خدمات به بخش تعاون را هدفمند کند و فعالیت این سامانه در سال جاری حدود 750 شرکت تعاونی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اشاره به جامعیت این سامانه در کشور افزود: پس از اعلام رتبه تعاونی‌ها در سامانه، صندوق میزان خدمات و تضمین‌های خود را بر مبنای رتبه به سازمان‌های طرف تفاهم اعلام می کند تا تعاونی‌ها با سهولت بیشتری از خدمات دستگاهها بهره برداری کنند.

    از دیگر خبرهای این هفته راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند تعاونگران بود که با هدف تسهیل مبادلات بازرگانی و تجاری شرکتهای تعاونی و اتاق‌های تعاون رونمایی شد.

    آنطور که سیمحمد کریمی - عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران گفته کارت بازرگانی در امر صادرات و واردات تعاونی‌ها نقش موثری دارد و الکترونیکی کردن آن می‌تواند از بروز تخلفات گسترده و بهره‌برداری‌های سوء جلوگیری کند.

    کریمی وجود کارت بازرگانی هوشمند در کشور را موجب بهره‌گیری بازرگانان از فناوری‌های روز دانست و افزود: این امر سبب از بین رفتن بسیاری از محدودیت‌های زمانی و مکانی می‌شود و بسیاری از مراجعات حضوری و زمان‌های انتظار را کاهش می‌دهد.

    به گفته وی، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند یکی از پروژه‌های موفق ملی درحوزه بازرگانی کشور است که از جمله زیرساخت‌های کلیدی و مورد نیاز بخش بازرگانی به شمار می‌رود.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی