عصر بازار

سرقینی:

رکود بازار طلا به میزان استخراج از معادن مربوط نمی شود

عصر اعتبار- معاون معدنی وزیر صنعت با اشاره به اینکه میزان اشتغال در بخش معدنی مناسب است گفت: بهره برداری طلا از معادن وضعیت مناسبی دارد و رکود بازار این کالا متاثر از تکانه های خارجی است .

رکود بازار طلا به میزان استخراج از معادن مربوط نمی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص رکود در بازار طلا گفت: میزان بهره برداری طلا از معادن و تولید داخل تاثیری در بازار طلا نداشته اما با توجه به ظرفیت تولید در معادن، رکود این بازار به استخراج معطوف نمی شود.

    وی افزود: بازار طلا بیشتر از بازارهای جهانی تاثیر می پذیرد  چرا که قیمت آن در بازارهای بین المللی تعین می شود .

    وی ادامه داد:میزان استخراج و بهره برداری از 2 تن در سال 92 به بیش از 5 تن رسیده است در برنامه ریزی صورت گرفته تا طبق برنامه ششم توسعه به بهره برداری 10 تنی برسیم.

    معاون معدنی وزیر صنعت با بیان اینکه  اکنون 135 هزار نفر در معادن مشغول به فعالیت هستند گفت: به ازای هر شغل در معدن 6 شغل غیر مستقیم در صنایع معدنی ایجاد می شود و از این جهت مشکلی در معادن وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: با تکمیل زنجیره های معدنی، اشتغال در معادن بیشتر خواهد شد و اکنون 650 هزار نفر در زنجیره های معدنی شاغل هستند و در سال جاری برنامه برای تحقق ادامه این روند صورت گرفته است.

    سرقینی با اشاره به نوسازی و تجهیز معادن به ماشین آلات نوین بیان کرد: اولویت اصلی وزارت صنعت بهسازی ماشین آلات زیرزمینی است و با توجه به تخصیص هزار میلیارد تومان در راستای طرح رونق به بخش معدن، میزان قابل توجهی از این مبلغ صرف نوسازی تجهیزات معدنی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی