عصر بازار

صندوق‌های خرد بهترین ابزار حمایت و توانمندسازی زنان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ایجاد فرصتهای شغلی جدید، توانمندسازی زنان و تقویت اقتصاد محلی و روستایی را از مهمترین دستاوردهای ایجاد صندوق‌های اعتباری خرد عنوان کرد.

صندوق‌های خرد بهترین ابزار حمایت و توانمندسازی زنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اصغر نوراله زاده با اشاره به ایجاد 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی گفت: صندوق‌های خرد محلی، بهترین ابزار نظام تأمین مالی و توسعه محلی به شمار می‌روند.

    به گفته وی طرح ایجاد صندوق‌های خرد اعتباری همگام با سیاستهای دولت تدبیر و امید در جهت کاهش بیکاری، توسعه عدالت و بهبود وضعت معیشت و اقتصاد به اجرا درآمده و مهمترین دستاوردهای آن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توانمندسازی زنان، تولید ثروت و تقویت اقتصاد محلی و جوامع روستایی بوده است.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از تشکیل 600 صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در کشور خبر داد و گفت: در برنامه ششم توسعه ایجاد 6000 صندوق خرد پیش‌بینی شده که امیدواریم با تعامل و همکاری نهادهای دیگر، به اهداف قانون برنامه ششم دست پیدا کنیم.

    نوراله زاده درعین حال محدودیتهای نظام تامین مالی رسمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظام اعتبار سنجی شبکه بانکی به شکلی است که باید مواردی همچون اهلیت فرد، توان بازپرداخت اقساط و نظارت بر اجرای طرح مورد بررسی قرار بگیرد چون این عوامل موجب عدم دسترسی روستاییان به منابع مالی و گسترش پدیده مهاجرت به شهرها شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی