عصر بازار

بانک‌های فرانسه متعهد به ایجاد ۱۰۰۰ شغل پس از برگزیت شدند

عصر اعتبار- بانک‌داران فرانسوی متعهد شدند به عنوان بخشی از طرح خود برای انتقال فعالیت‌های خود به خارج از لندن، به دنبال خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، ۱۰۰۰ شغل در پاریس ایجاد کنند.

بانک‌های فرانسه متعهد به ایجاد ۱۰۰۰ شغل پس از برگزیت شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، به دنبال دیدار با وزیر مالی فرانسه، برونو لو ماریه، بانک‌داران فرانسوی متعهد شدند به عنوان بخشی از طرح خود برای انتقال فعالیت‌های خود به خارج از لندن، به دنبال خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، 1000 شغل در پاریس ایجاد کنند.

    دولت امانوئل ماکرون همین حالا هم برنامه‌هایی را برای کاهش مالیات بر دستمزد و لغو تمدید برنامه‌ریزی شده مالیات بر تجارت مشترک، اعلام کرده است که اینها ابزارهایی هستند که بانک‌های فرانسوی برای آن لابی کرده بودند.

    فدراسیون بانک‌داری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود 1000 شغل را می‌توان ایجاد کرد که این تاثیری ثانویه در بازار کار به راه خواهد انداخت که هر کار مستقیم خود لااقل 3 کار غیر مستقیم ایجاد کند.

    هرچند واضح نیست که آیا این ابزارها بر برنامه جابه‌جایی موقعیت بانک‌ها که باید از قبل طرح‌ریزی می‌شد تاثیری خواهد داشت یا خیر. علی‌رغم تلاش فرانسه برای جذب بانک‌های موجود در لندن، تا به حال اکثر بانک‌های بین‌المللی تصمیم گرفته‌اند فرانکفورت را به عنوان مرکز خود در اتحادیه اروپا انتخاب کنند.

    لو ماریه با رییس بانک مرکزی فرانسه، ویلروی دو گالهائو، و مدیران اجرایی بانک‌های BNP Paribas (BNPP.PA), BPCE, SocGen (SOGN.PA), Credit Agricole (CAGR.PA), Credit Mutuel, Banque Postale.، دیدار کرد.
    دفتر وزیر مالی اعلام کرد که این گروه در مورد قوانین نظام بانکی هم مذاکره کرده‌اند.

    در بیانیه این دفتر آمده است: برونو لو ماریه نگرانی‌های خود را در مورد این بیان کرد که مذاکرات نظام بانکی باید منجر به توافقی کلی شود که هم پایداری مالی و هم تامین مالی مناسب اقتصاد اروپایی را تضمین کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی