عصر بازار

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری:

ایجاد تحول در سیستم بانکی با اپلیکیشن "بله "

عصر اعتبار- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باتوجه به فاصله زمانی الکامپ سال گذشته با الکامپ امسال که کمتر از یک سال است، گفت: ما شاهد رشد فزاینده بیش از پنج یا شش برابری ظهور شرکت های جدید در این عرصه هستیم.

ایجاد تحول در سیستم بانکی با اپلیکیشن "بله "
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شفقنا، برات قنبری در بازدید از غرفه سداد و چهار شرکت زیرگروه داده ورزی سداد در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ با حضور خالقی نایب رییس و مدیرعامل داده ورزی سداد، بیان کرد:  این رشد نوید بخش این است که بخش فناوری کشور پتانسیل زیادی دارد شاید برای همین است که ما در برنامه پنج ساله ششم انتظار داریم که حجم بازار حداقل شش برابر نسبت به برنامه پنجم باشد یعنی از هفت هزار میلیارد تومان حداقل به 42  هزار میلیارد تومان برسد.

    قنبری در مورد اینکه نرم افزار و اپلیکیشن جدید سداد این امکان را برای مردم به ویژه نسل جوان که تا کنون استقبال خوبی هم از این نرم افزار داشته اند فراهم کرده است که از یک شتاب‌دهنده در حوزه بانکی و مالی برخوردار شوند، اظهار کرد: بانک ملی یک حرکت دهنده، شتاب دهنده و همواره کننده راه برای فعالیت های جدیدIT در نظام مالی و بانکی است.

    لازم به ذکر است”بله” اولین پیام‌رسان ایرانی باقابلیت پرداخت که به‌تازگی شرکت داده‌ورزی سداد از زیرمجموعه‌های بانک ملی موفق به طراحی و پیاده‌سازی یک اپلیکیشن پیام‌رسان فارسی مشابه تلگرام باقابلیت پرداخت درون برنامه‌ای شده است.

    وی دلیل استقبال از این نرم افزار و اپلیکیشن را اینگونه بیان کرد: بانک ملی یک خانواده بزرگ 300 هزار نفره است  و برای خودش یک شبکه نیاز دارد. زیرا بزرگترین شبکه پرداخت را در کشور به خود اختصاص داده است، همچنین بانک ملی نسبت به رقبای خود سه تا صفر اختلاف دارد.

    معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر تحولی در نظام بانکی و نظام پرداخت از بانک ملی شروع شده است برای مثال زمانی بانک ملی در سیستم پرداخت از دیگر رقبا جلو افتاد.

    این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد: بعد از راه‌اندازی اپلیکیشن “بله “، بانک‌های دیگر نیز به این مسیر بپیوندند و به این ترتیب تحولی در سیستم بانکی ایجاد شود.

    وی با بیان این که در سداد کارهایی انجام شده است که در شرکت های دیگر امکان انجام آنها وجود ندارد، گفت: بانک ملی ناگزیر است بیش از هفت درصد هزینه های خود را در IT خرج کند که این رقم تا سه یا چهار برابر جای گسترش دارد.

    قنبری با اشاره به فرهنگ سازمانی قوی بانک ملی اعلام کرد: هر قسمتی که به نقطه بلوغ می‌رسد به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کسب و کار آن رونق می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی