عصر بازار

هدف تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان حمایت از روستائیان و عشایر

عصر اعتبار- بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمکهای حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

هدف تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان حمایت از روستائیان و عشایر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روستاییان و عشایر هدف از تشکیل این بیمه را حمایت از قشر تلاشگر روستایی و عشایری که به تولید محصولات کشاورزی می پردازند اعلام کرد.

    مهدی ابارشی در جلسه مشترک با نمایندگان بانوان ساکن در روستاهای شهرستان ورامین گفت: خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر شامل تمامی افراد از بدو تولد تا بعداز فوت می شود.

    وی افزود: اساس تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش است.

    ابارشی گفت: بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمکهای حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

    وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه مسئولان ، خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و آسیب پذیر جامعه است و باید توجه خاص و جدی تری به این قشر صورت گیرد .

    وی افزود : حرکت به سمت تحت پوشش قرار دادن روستائیان به ویژه بانوان روستایی و عشایری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، می تواند زمینه خدمت رسانی به آنها را فراهم کند.

    ابارشی بزرگترین مشکل برای تحت پوشش قرار دادن روستاییان در صندوق بیمه اجتماعی را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دانشت و افزود : مسئولان باید فرهنگ سازی را در اولویت کار خود قرار داده و روستاییان را با مزیت های این صندوق آشنا کنند.

    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی و بهره مندی همه آحاد جامعه از تأمین اجتماعی فعال شده است و باعث می شود تا از میزان مهاجرات روستائیان به شهرها کاسته شود.

    ورامین با دو بخش مرکزی و جواد آباد ، بیش از 80 روستای دارای سکنه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی