عصر بازار

دیدار عضو شورای فقهی بانک مرکزی با جمعی از مسئولان بانک مهر اقتصاد

عصر اعتبار- نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در دیدار با عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی و جمعی از مسئولان بانک مهر اقتصاد در استان، اظهار داشت: امروزه اصلاح نظام بانکی و پیاده سازی بانکداری اسلامی یک مطالبه جدی از منظر علما و مردم است.

دیدار عضو شورای فقهی بانک مرکزی با جمعی از مسئولان بانک مهر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی – امام جمعه ارومیه - در این دیدار با بیان مطلب فوق ابراز داشت: باید با اطلاع رسانی دقیق قوانین و مقررات بانکداری بدون ربا به مردم، نهایت تلاش خود را در ترویج و فرهنگ سازی این مهم به کار گیرید.

    وی با بیان اینکه پیاده‌سازی بانکداری اسلامی باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد، خاطر نشان کرد: موضوع تبیین و شفاف سازی انواع قراردادهای بانکی یکی از مقولاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که مردم غالباً از قراردادهایی که برای اعطای تسهیلات بین آن ها و بانک‌ها بسته می‌شود اطلاع دقیقی ندارند بنابراین باید قراردادهای بانکی برای آن ها تفهیم شود.

    حجت الاسلام قریشی افزود: موضوع ربا و تقبیح مکرر آن در قرآن کریم، احادیث و روایات، پیوسته مورد اشاره قرار گرفته لذا ضرورت دارد مسئولین امر با سلسله برنامه‌های ترویجی و روشنگرانه در خصوص آثار و پیامدهای زیانبار این پدیده مذموم اطلاع رسانی کنند.
    نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه اجرا و استقرار بانکداری بدون ربا، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم، بانک ها، علما و صاحبنظران قوانین و مقررات بانکداری اسلامی بهتر از گذشته در شبکه بانکی کشور نهادینه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی