عصر بازار

اجرای استانداردهای جدید نظام بانکی

عصر اعتبار- مدیر عامل سابق بانک اقتصاد نوین از ابلاغ و اجرای استانداردهای جدید در نظام بانکی کشور خبر داد.

اجرای استانداردهای جدید نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از  ایبِنا،حسن معتمدی  با بیان اینکه در اقتصاد مدرن امروزی نهاد واسط برای جذب و تجهیز منابع سرمایه گذاران خُرد و متوسط بانک ها هستند گفت: بانک ها باید مورد اعتماد مردم قرار گیرند و از این طریق مردم منابع خودشان را در اختیار بانک ها قرار بدهند.

    این صاحب نظر پولی و بانکی اظهارداشت: همچنین بانک ها باید اطلاعات دقیق و شفافی را در اختیار نهادهای نظارتی و مردم قرار بدهند تا مردم بتوانند با اتکا به این اطلاعات به بانک ها اعتماد کرده و منابع خود را در اختیار شبکه بانکی کشور قرار دهند.

    معتمدی ادامه داد: در عین حال شرایط برای حفظ اصل منابع مردم در بانک ها و ایجاد درآمد برای سپرده ها نیز باید فراهم شود. همچنین به دلیل اینکه بانک ها حلقه واسط و رابط بین اطلاعات بنگاه ها در کشورهای مختلف هستند، باید ارتباط درستی بین بانک ها شکل بگیرد تا به دلیل اعتمادی که بانک های کشورهای مختلف می توانند ایجاد کنند، روابط تجاری شکل بگیرد.

    مدیر عامل سابق بانک اقتصاد نوین خاطرنشان کرد: به همین دلیل، استانداردهای بین المللی به منظور تهیه گزارشگری مالی، تهیه صورت ها و اطلاعات مالی تا نحوه انتشار و افشا این اطلاعات و همچنین نحوه نظارت بر آن به وجود آمده است.

    این صاحب نظر پولی و بانکی تاکید کرد: خوشبختانه در ایران نیز بانک مرکزی استانداردهای همراستا با IFRS را تهیه و به بانک ها ابلاغ کرد و از سال گذشته این اطلاعات در سیستم بانکی در حال اجرا است؛ در عین حال لازم است تا این اطلاعات عمق پیدا کند و دقت اطلاعات در این بخش افزایش یابد.

    معتمدی ادامه داد: همچنین لازم است تا نرم افزارها و ابزارهای فراوانی ایجاد شود تا بتوان این اطلاعات را به درستی تهیه کرد. خروجی این اقدامات می تواند اطلاعات را به درستی در اختیار تمامی فعالان اقتصادی از بازار سرمایه و نهادهای نظارتی قرار بدهد.

    به گفته وی، در عین حال برای ایجاد روابط کارگزای در عرصه بین الملل، بهبود ارتباطات و همچنین ایجاد همکاری های متقابل؛ اینگونه اطلاعات مورد نیاز است که ارایه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی