عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

افزایش ۲۲۰۰ میلیاردی بودجه پرداختی صندوق بازنشستگی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، گفت: برای اصلاح حقوق بازنشستگی امسال ۲۲۰۰ میلیارد تومان به بودجه پرداختی صندوق اضافه شده که با این حساب میانگین افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق کمتر از ۲ میلیون تومان ۱۸.۵ درصد خواهد بود.

افزایش ۲۲۰۰ میلیاردی بودجه پرداختی صندوق بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمود اسلامیان در اولین کنگره مجمع عالی کانون‌های بازنشستگی کشوری در هتل المپیک، گفت: با همت رؤسای کانون‌های بازنشستگی اولین مجمع کانون‌ها برگزار شد و امیدواریم مشکل قانونی ثبت این تشکل‌ها در وزارت کشور حل شود.

    وی ادامه داد: یک صندوق در رابطه با معیشت و زندگی بازنشستگان است که در 8 سال دولت قبل افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم نبود در آن 8 سال عقلانیت را از دست دادیم و بازگرداندن آن شرایط به وضعیت نرمال سخت بود.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شاهد کاهش قدرت خرید بازنشستگان بودیم که می‌خواهیم اکنون آن را اصلاح کنیم هر چند زمان‌بر است به طوری که در سال قبل 600 میلیارد تومان برای اصلاح رده‌های پایین‌تر حقوق تخصیص دادیم و امسال 2200 میلیارد تومان بر بودجه پرداختی افزوده شد.

    اسلامیان ادامه داد: با این حساب میانگین افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق زیر 2 میلیون و صد هزار تومان 18.5 درصد افزایش یافته است.

    وی با اشاره به جشنواره ورزشی بازنشستگان، گفت: باید امور بازنشستگان به خود آنها واگذار شود در میان بازنشستگان افراد برتر و لایقی در حوزه ورزشی داریم که می‌توانند امور را به دست بگیرند. امسال 90 درصد مدیریت جشنواره بازنشستگان کشوری توسط خود آنها انجام شد.

    همچنین در این همایش عارف‌نیا مشاور معاون اقتصادی صندوق نیز، گفت: قبلاً با انبوهی از پرونده‌های حقوقی روبه‌رو بودیم به طوری که گاهی 1500 پرونده در ماه وجود داشت اما اکنون تعداد پرونده‌ها ماهانه به 10 یا 15 مورد رسیده است.

    وی با تأکید بر اینکه حفظ منزلت و شأن بازنشستگان از اهداف این دولت است، گفت: متأسفانه در گذشته شرکت‌های تحت پوشش ما از آیین‌نامه‌های لازم برخوردار نبودند و اموال صندوق به یغما می‌رفت اما امروز آیین‌نامه‌های خوبی اعمال شده و معاملات و مزایده‌ها طبق قانون پیش می‌رود.

    مشاور معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی، گفت: بیشترین ضرر ما در بخش املاک بوده که بسیاری از آنها به تاراج رفت اما توانسته‌ایم خیلی از آنها را برگردانیم. همچنین امروز تمام ریز اطلاعات قراردادها را در سطح ستادی در اختیار داریم و در حوزه حقوقی نیز اتفاقات خوبی در جریان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی