عصر بازار

تبعیض در دستمزدهای زنان و مردان انگلیسی، به اعتصاب کارکنان فایننشال‌تایمز انجامید

عصر اعتبار- پرداخت دستمزدهای پایین به زنان نسبت به مردان در انگلیس همواره مساله بحث‌برانگیزی بوده است و اکنون خبرنگاران روزنامه فایننشال تایمز در اعتراض به این مساله اعتصاب می‌کنند.

تبعیض در دستمزدهای زنان و مردان انگلیسی، به اعتصاب کارکنان فایننشال‌تایمز انجامید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، خبرنگاران روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در اعتراض به فاصله در پرداخت‌ها میان زنان و مردان اعتصاب می‌کنند.

    شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، خبرنگاران زن روزنامه فایننشال تایمز 13 درصد کمتر از همکاران مرد شاغل در این رسانه دستمزد دریافت می‌کنند و این وضعیت در دیگر رسانه‌ها و حتی دیگر مشاغل هم در انگلیس وجود دارد.

    اخیرا شبکه خبری بی‌بی‌سی خبر داد تنها یک سوم از 96 مدیر ارشد با بالاترین حقوق در این رسانه زن هستند و بالاترین حقوق‌ها به مردان پرداخت می‌شود.

    زنان مدیر در رده‌های بالای شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز طی نامه‌ای سرگشاده خواستار اقدام فوری برای از بین بردن این فاصله پرداخت‌ها میان زنان و مردان شدند.

    روزنامه بلومبرگ نوشت، تبعیض در پرداخت‌ها میان زنان و مردان در انگلیس مساله تازه‌ای نیست و قرار است قواعد تازه‌ای به کافرمایان با تعداد کارکنانی بیش از 250 نفر در این کشور ابلاغ شود که آن‌ها را ملزم  می‌کند گزارش‌های دستمزدهای کارکنان زن و مرد خود را اعلام کنند.

    سال گذشته میلادی گزارشی منتشر شد که بر اساس آن معلوم می‌شود زنان انگلیسی در مشاغل تمام وقت یا پاره‌وقت به طور متوسط 18.1 درصد کمتر از مردان حقوق دریافت می‌کنند و این تفاوت در سال 1997 27.5 درصد بوده است که به مرور زمان کاهش یافته اما همچنان وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی