عصر بازار

انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا نیز حال دلار را خوب نکرد

دلار یکی از ارزهای با بدترین عملکرد در بازار

عصر اعتبار- طی روزهای اخیر انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا نشان داد در سه ماهه دوم سال جاری این کشور رشد ۲.۶ درصدی را تجربه کرده است اما این آمار نیز نتوانست به بهبود ارزش دلار در بازار جهانی کمک کند.

دلار یکی از ارزهای با بدترین عملکرد در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، روز جمعه آمار رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نشان داد اقتصاد این کشور رشد 2.6 درصدی را تجربه کرده است. با توجه به اینکه این آمار پایین‌تر از میزان موردانتظار کارشناسان بوده است، ارزش دلار در بازار جهانی بیش از پیش کاهش یافت. شاخص ارزش دلار با کاهشی 0.7 درصدی به 93.25 واحد رسید که از ماه می سال گذشته میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

    از سوی دیگر امروز آمار مربوط به فروش مسکن و شاخص خرید مدیران شیکاگو نیز در آمریکا منتشر خواهد شد و با توجه به اینکه امروز آخرین روز معاملاتی ماه میلادی محسوب می‌شود، انتظار می‌رود برخی سرمایه‌گذاران دست به شناسایی سود زده و عملاً شاهد نوسان بیشتر ارزش دلار در بازار جهانی باشیم.

    کارگزاران بازار ارز جهانی انتظار دارند طی روزهای آینده ارزش دلار و پوند انگلیس کاهش بیشتری را تجربه کنند. از سوی دیگر بهبود اوضاع اقتصادی که به تثبیت نرخ تورم در اتحادیه اروپا و حوزه یورو منجر شده است، به افزایش ارزش یورو خواهد انجامید.

    به گزارش پوند استرلینگ لایو دلار در سال 2013 یکی از ارزهای با بدترین عملکرد در جهان محسوب شده و عملاً حمایت کمی را از نظر اقتصادی داشته است. به همین دلیل هم‌اکنون یورو یکی از بهترین ارزها از نظر عملکرد در بازار جهانی محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی