عصر بازار

اجرای ۴ طرح بنیاد مستضعفان با ۱۲۰۰ میلیارد ریال در استان کرمانشاه

عصر اعتبار- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چهار طرح اقتصادی و تولیدی را با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۶۰ میلیارد دلار ،۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۷۰ فرصت شغلی در استان کرمانشاه در دست اجرا دارد.

اجرای ۴ طرح بنیاد مستضعفان با ۱۲۰۰ میلیارد ریال در استان کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، استاندار استان در نشست بررسی روند اجرایی پروژه های بنیاد مستضعفان در استان با حضور سعیدی کیا افزود: کارخانه ساخت قوطی اولین پروژه ای بود که مورد بازدید رئیس بنیاد مستضعفان قرار گرفت، این پروژه با بیش از 60 میلیارد دلار اعتبار ارزی و 600 میلیارد ریالی در حال ساخت است.
    اسداله رازانی افزود: اشتغالزایی این واحد140 نفر به صورت مستقیم خواهد بود که کل تجهیزات آن از کشور آلمان به ایران ارسال شده و پیش بینی می شود که در دهه فجر امسال تولید آزمایشی این کارخانه شروع شود.
    استاندار کرمانشاه همچنین افزود: ساخت مجتمع گاوداری سه هزار راسی مولد ماهیدشت پروژه بعدی بود که مورد بازدید قرار گرفت. کل اعتبار این طرح حدود 600میلیارد ریال است که 400 میلیارد ریال آن از محل صندوق توسعه ملی با همکاری و مشارکت بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد و تاکنون 40 درصد این تسهیلات به مبلغ 80میلیارد ریال پرداخت شده است.
    وی ادامه داد: ظرفیت تولید این مجتمع 6هزار راسی 100 تن شیر روزانه خواهد بود که پیش بینی می شود مرحله اول آن تا آبان ماه به بهره داری برسد.
    وی خاطر نشان کرد: اشتغالزایی این طرح 130 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم خواهد بود.
    استاندار کرمانشاه گفت : مجتمع تجاری اداری و مسکونی طاق بستان(جنب هتل پارسیان کرمانشاه) دیگر پروژه ای بود که مورد بازید رئیس بنیاد مستعضفان و هیات همراه قرار گرفت.
    اوی افزود: این مجتمع با 112 هزار متر زیربنا و با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال در پایان سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
    وی گفت : اجرای سالن چند منظوره هتل پارسیان آخرین پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. این سالن با داشتن 13 هزار متر مربع، ظرفیت 300 پارکینگ را خواهد داشت و ظرفیت سالن به صورت اسمی هزار و 200 نفر خواهد بود.
    وی اضافه کرد: این سالن که دارای رستوران تابستانه خواهد بود اواخر تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
    استاندار کرمانشاه گفت: از چند سال گذشته تاکنون برنامه ها و کارهای بسیار درخشانی از سوی بنیاد مستعضفان در استان کرمانشاه دنبال شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
    رازانی با اشاره به اجرای چندین پروژه از سوی این بنیاد در استان کرمانشاه افزود: بنیاد مستعضفان از سال های گذشته در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال در استان برنامه های خوبی را دنبال کرده است و پیگیری برای احداث کارخانه زمزم، هتل پارسیان، مجتمع عظیم تجاری و اداری، قوطی سازی و کشت و صنعت قصرشیرین نمونه ای از این اقدامات ارزنده است.
    وی با اشاره به پیگیری های مستمر و موثر مهندس سعیدی کیا در مسئولیت های مختلف گفت: ایشان در هر مسئولیتی که بوده اند با پیگیری و جدیت اجرای پروژه ها را دنبال کرده اند که خوشبختانه همین پیگیری و جدیت نیز در اجرای پروژه های بنیاد مستعضفان در استان کرمانشاه از سوی ایشان دیده می شود که جای قدردانی دارد.
    استاندار کرمانشاه همچنین به اجرای خوب پروژه مجتمع تجاری اداری و مسکونی طاق بستان (جنب هتل پارسیان کرمانشاه) اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اجرای این پروژه مطلوب است و هر روز می توان روند خوب این پروژه را شاهد بود اما به لحاظ شرایطی که این پروژه بر فضای شهری کرمانشاه ایجاد می کند از مسئولان ذیربط درخواست تسریع برای بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه را داریم.
    وی همچنین روند اجرایی دیگر پروژه های اقتصادی در استان که از سوی این بنیاد دنبال می شود را خوب و قابل توجه ارزیابی کرد.
    وی در پایان از مدیران استان خواست نهایت همکاری و مشارکت خود را برای کمک بخشیدن به اجرای پروژه های بنیاد مستعضفان به منظور ایجاد انگیزه نزد مدیران این بنیاد برای اجرای پروژه های بیشتر در استان بکار گیرند.
    همچنین رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه پیگیر اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی این بنیاد در استان کرمانشاه هستیم گفت: هرگز اجازه توقف و یا کندی این پروژه را نخواهیم داد.
    محمد سعیدی کیا افزود: فضای خوبی در استان کرمانشاه برای اجرای پروژه های بنیاد وجود دارد که همین همدلی و همکاری انگیزه ما را برای اجرای پروژه ها در استان دو برابر می کند.
    سفر یکروزه سعیدی کیا رئیس سازمان مستضعفان انقلاب اسلامی روز گذشته به استان کرمانشاه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی