عصر بازار

واگذاری ۳ تعاونی به ۲ بانک و یک موسسه رسما تایید شد

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی که پیش‌تر اعلام کرده بود به زودی تکلیف سه تعاونی غیرمجاز مشخص خواهد شد، در تازه‌ترین اظهارات خود اخبار مربوط به واگذاری این سه تعاونی به دو بانک و یک موسسه را تایید کرده است.

واگذاری ۳ تعاونی به ۲ بانک و یک موسسه رسما تایید شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بعد از آنکه ولی‌الله سیف - رئیس‌ کل بانک مرکزی - اعلام کرد که قرار است به زودی سه تعاونی غیرمجاز به فعالیت خود در بازار غیرمتشکل پولی پایان دهند و بانک مرکزی وضعیت آنها را مشخص خواهد کرد، گمانه زنی‌های بسیاری در رابطه با این تعاونی ها و نحوه واگذاری آنها و اینکه قرار است به کدام یک از بانک‌ها مسئولیتشان واگذار شود مطرح بوده و مورد بحث قرار گرفت.

    در حالی به نظر می‌رسد با این اعلام سیف به زودی وضعیت تعاونی‌های مورد نظر مشخص و واگذاری آنها در دستور کار قرار گیرد که هنوز نامی از این تعاونی‌ها و همچنین بانک هایی که قرار است مسئولیت تعهدات آنها را بپذیرد، برده نشده  ولی با این حال اطلاعات دریافتی حاکی از آن بود که مذاکراتی در رابطه با واگذاری سه تعاونی آرمان (وحدت)، البرز ایرانیان و افضل توس به طور جدی تری مطرح شده  و در حال انجام است.

    در رابطه با اینکه کدام بانک و موسسه قرار است در این واگذاری‌ها مشارکت داشته باشند نیز تاکنون اسامی چند بانک بزرگ مطرح شده ولی ظاهرا توافق نهایی در مورد آنها شکل نگرفت و در این رابطه تغییراتی وجود داشته است. اما مشخص آن است که در آینده ای نزدیک افضل توس، البرز ایرانیان و آرمان به پایان فعالیت خود در بازار غیرمتشکل پولی رسیده و در این شرایط بخش زیادی از موسسات غیرمجاز ساماندهی خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی