عصر بازار

پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامیون‌های فرسوده

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۵ هزار ناوگان جاده‌ای بیش از ۳۵ سال عمر دارند که با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان این ناوگان نوسازی می‌شوند.

پرداخت بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کامیون‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داودکشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد وزارت نفت مکلف است برای پروژه‌های که صرفه جویی در مصرف سوخت دارد سرمایه گذاری‌های را انجام دهد،گفت: یکی از این پروژه‌ها نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور است.

    وی در ادامه افزود: براساس این سیاست 65 هزار ناوگان جاده‌ای کشور بیش از 35 سال عمر دارند که در طول مدت 5 ساله با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان این ناوگان نوسازی می‌شوند.

    معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: متقاضیان کامیون‌های بالای 35 سال می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. در حال حاضر نرخ سود این تسهیلات 9 درصد است که مابقی سود آن توسط وزارت نفت و شرکت‌های سازنده از محل صرفه جویی در سوخت پرداخت می‌شود.

    کشاورزیان در ادامه به طرح پیمایش اشاره کرد و گفت:سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای سیاست جدیدی در دست اقدام دارد و آن شارژ کارت سوخت ناوگان جاده‌ای براساس پیمایش است.

    وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از ناوگان دیزلی کشور در داخل شهر‌ها تردد می‌کند و به طور معمول این ناوگان‌ها فاقد بارنامه و صورت وضعیت هستند، بنابراین نمی‌توان اطلاعات چندانی از وضعیت پیمایش آن‌ها بدست آورد در نتیجه تصمیماتی متناسب با شرایط آن‌ها باید گرفت.

    رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تاکید کرد: براساس مصوبه جدید دولت کلیه ناوگان‌های جاده‌ای کشور باید مجهز به GPS شوند تا براساس پیمایش بتوانند میزان مصرف سوخت آن‌ها تعیین و در نتیجه کارت سوخت آن‌ها شارژ شود.

    کشاورزیان اظهار داشت: در میان مدت تصمیماتی برای کامیون‌های که مجهز به این سیستم نیستند گرفته شده به طوری که براساس میزان مصرف سوخت کلی آن‌ها کارت سوخت شارژ می‌شود.

    وی یاد آور شد: تعداداندکی از کامیون‌ها در حال حاضر مجهز به GPS شده اند و اقدامات لازم برای تجهیز سایر کامیون ها در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو