عصر بازار

تنزل دورنمای قیمت نفت از سوی بانک‌های سرمایه‌گذاری

عصر اعتبار- در نظرسنجی وال استریت ژورنال از ۱۵ بانک سرمایه‌گذاری، قیمت‌های مورد پیش‌بینی برای نفت در سال میلادی جاری و آینده برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

تنزل دورنمای قیمت نفت از سوی بانک‌های سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برخی از بانک‌های سرمایه‌گذاری تردید دارند پس از پایان فصل تابستان، روند اخیر کاهش ذخایر ادامه پیدا کند زیرا رشد تولید آمریکا روند کاهش ذخایر را در اواخر سال میلادی جاری معکوس خواهد کرد.

    بانک‌ها اکنون انتظار  دارند قیمت نفت برنت به 53 دلار در هر بشکه در سال 2017 بالغ شود که دو دلار نسبت به نظرسنجی ژوئن وال استریت ژورنال کمتر است. متوسط قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز 51 دلار در هر بشکه در سال 2017 پیش‌بینی شده که یک دلار نسبت به نظرسنجی ژوئن کمتر است.

    بانک‌ها برای سال 2018 انتظار دارند قیمت برنت 55 دلار باشد که دو دلار کمتر از پیش‌بینی قبلی است. قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت وست تگزارس اینترمدیت نیز دو دلار نسبت به نظرسنجی ژوئن کاهش یافته و اکنون 53 دلار برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود.

    پیش بینی‌های جاری برای سال 2019 چندان بالا نیستند زیرا نفت شیل امریکا عامل کلیدی در پیش‌بینی‌های قیمت بلندمدت ملاحظه می‌شود. بانک‌های مورد نظر سنجی وال استریت ژورنال انتظار دارند قیمت برنت در سال 2019 حدود 60 دلار یا به طور دقیق‌تر 59.60 دلار باشد در حالی که در نظرسنجی قبلی، قیمت پیش‌بینی شده 74 دلار بود.

    اداره اطلاعات انرژی امریکا هفته گذشته از کاهش اندک میزان ذخایر نفت خام خبر داده بود.

    مایکل ویتنر، تحلیلگر ارشد نفت در بانک "سوسیته جنرال" اظهار کرد: در کوتاه‌مدت ما نسبت به قیمت‌ها بسیار محتاط هستیم به خصوص در سپتامبر و اکتبر که از نظر فصلی برای تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی منفی محسوب می‌شود.

    در آغاز هفته گذشته 33 اقتصاددان و تحلیلگر که در نظرسنجی ماهانه رویترز شرکت کردند، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت در سال 2017 و 2018 را برای ششمین ماه متوالی کاهش دادند زیرا کاهش کمتر از حد انتظار روند تعادل بازار نفت، عزم اعضای اوپک برای پایبندی به توافق کاهش تولید را تحت فشار مضاعفی قرار داده است.

    طبق نظرسنجی رویترز، قیمت نفت برنت در سال جاری به 52.45 دلار در هر بشکه می‌رسد که کمتر از پیش‌بینی قبلی 53.96 دلار است در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 50.08 دلار در سال 2017 پیش بینی می‌شود که نسبت به قیمت 51.92 دلار در نظرسنجی ژوئن کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو