عصر بازار

سود تسهیلات بافت فرسوده کاهش یافت

جزییات دو مصوبه در بخش مسکن

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصدی برای مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده خبر داد.

جزییات دو مصوبه در بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدسعید ایزدی با اعلام کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن بافت فرسوده گفت: در اینباره دو مصوبه داریم که یک مورد اعطای تسهیلات به انبوه سازان است که در بانک مرکزی انجام شد و مصوبه دوم هم به میزان 1000 میلیارد تومان است که امیدواریم ابلاغ شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تامین تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده گفت: بانک مسکن از محل استمهال مسکن مهر مبلغ 1000 میلیارد تومان به اضافه 4000 میلیارد تومان که خودش اضافه می‌کند، قرار است تسهیلات نوسازی را با نرخ 12 درصد به مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده با سقف 30 - 40 - 50 میلیون تومان پرداخت کند.

    وی افزود: این تسهیلات جدید در مرحله اول شرایطی را برای توانمندسازی ساکنین فراهم می‌کند و بانک مسکن را به عنوان بانک تخصصی، محور این جریان قرار می‌دهد و شرایط خوبی برای تسهیل شرایط نوسازی فراهم می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بانک‌های عامل اعم از مسکن و سایر دستگاه‌ها، تسهیلات را با سود 18 درصدی واگذار می‌کنند، اما در تسهیلات جدیدی که تازه مصوب شده است مردم می‌توانند بلافاصله تسهیلات 12 درصدی در بافت فرسوده دریافت کنند.

    وی تاکید کرد: بانک مسکن با حذف بروکراسی از طریق سامانه به راحتی تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و مردم می‌توانند در زمان کوتاهتری تسهیلات دریافت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی