عصر بازار

رئیس امور مالیاتی تهران خبر داد

دریافت ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۵

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال ۹۵ در تهران اخذ شد، گفت:‌ درآمدهای ۴ ماهه مالیاتی در سال جاری ۹۲ درصد تحقق یافته است.

دریافت ۸۰۰ هزار اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا نوری با بیان اینکه در کل تهران 700 هزار اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال 95 در بخش مشاغل دریافت شد، اظهار داشت: حدود 90 هزار اظهارنامه نیز مربوط مؤدیان حقوقی ثبت شده و در مجموع حدود 800 هزار اظهارنامه دریافت می‌شود.

    رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه امسال از ظرفیت تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده شد، گفت: این تبصره امکان می‌دهد تا افرادی که سقف درآمدی یا فروش تا 156 میلیون تومان داشته باشند، مالیات مقطوع در نظر گرفته شود که حدود 160 تا 170 هزار مؤدی در این بخش از این ظرفیت استفاده کردند.

    وی ادامه داد: با توجه به شرایط معمولاً مالیات این بخش تا دو ماه آینده قطعی می‌شود.

    نوری در مورد مالیات ابرازی و پرداختی مؤدیان برای عملکرد سال 95، اظهار داشت: فرآیندی در طرح جامع مالیاتی وجود دارد که براساس آن ارقام به دست خواهد آمد. تا تیرماه در تهران 92 درصد تحقق درآمد وجود دارد که حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده و رشد آن حدود 10 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی