عصر بازار

اهداف مهم بانک مسکن بهسازی و نوسازی بافت‌ های شهری است

عصر اعتبار- بهسازی و نوسازی بافت‌ های ناکارآمد شهری به عنوان یکی از اهداف مهم گروه سرمایه گذاری بانک مسکن طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

اهداف مهم بانک مسکن بهسازی و نوسازی بافت‌ های شهری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»,در عین حال امسال در 10 ماموریتی که مدیرعامل بانک مسکن در قالب سند راهبردی هدف گذاری کرد، بر بهره‌گیری از سیاست‌ های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای بهبود کیفیت زندگی به ویژه در بافت‌های فرسوده تاکید شده است.
    همچنین در سند راهبردی بانک مسکن که اخیرا در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رونمایی شد، تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطاء تسهیلات جهت تامین مسکن تمامی خانوارهای فاقد مسکن و ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیاء بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی به عنوان «ماموریت» بانک در نظر گرفته شد.
    در همین راستا این گروه در فرآیند بازنگری اهداف و برنامه‌های خود، بازنگری سبد تولیدات شرکت‌های تابعه بر اساس اهداف استراتژی‌های کلان و تحلیل بازار به منظور تمرکز بیشتر بر مزیت‌های رقابتی شرکت‌ها در حوزه فعالیت خود و اولویت دهی به پروژه‌ های میان درآمدی و بافت فرسوده را در دستور کار قرار داد.
    همچین گروه سرمایه گذاری مسکن با رویکرد حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده مطالعه و بررسی جهت حضور در پروژه‌های این مناطق با تکیه بر توانمندسازی شرکت‌های تابعه را از سال گذشته آغاز کرد.
    در همین راستا «گروه سرمایه‌گذاری مسکن» و «شرکت توسعه متوازن مسکن ایرانیان» اردیبهشت ماه امسال برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی به تولید و اشتغال از طریق نوسازی و باز آفرینی بناها و بافت‌های شهری امضا شد تا گروه سرمایه‌گذاری مسکن با مشارکت این شرکت بتواند با ورود به پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده، رسالت خود را در این زمینه به انجام برساند.
    در بافت‌های فرسوده کشور، فرصت‌های ساخت و ساز بسیار خوبی وجود دارد که با وجود مشکلات خاص این بخش، تلاش گروه سرمایه گذاری مسکن بر این است که از این فرصت‌ها نهایت استفاده ممکن را داشته باشد.
    در همین زمینه محمدرضا امینی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن معتقد است: «اعتقاد داریم فرصت‌های اقتصادی مناسبی را می‌توان در تعامل با سایر ذی‌ نفعان از طریق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده تعریف کرد که در حال بررسی دقیق‌ تر و مهیا نمودن شرایط استفاده از این فرصت‌ها هستیم».
    بر اساس این گزارش، در راستای ماموریت‌ها و اهداف فوق که طی چند سال اخیر از سوی گروه سرمایه گذاری مسکن پیگیری شد، با تعریف پروژه‌ای 2000 واحدی از طریق تملک زمین در غرب شهر تبریز و در محدوده بافت فرسوده این شهر، گروه سرمایه گذاری مسکن آماده ورود به احیای بافت فرسوده در این شهر شد.
    در راستای تحقق سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی به تولید و اشتغال از طریق نوسازی و باز آفرینی بناها و بافت‌های شهری، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، با تعریف پروژه‌ای با پتانسیل ساخت 2 هزار واحد در زمینی به مساحت 55000 متر مربع زمین در غرب شهر تبریز، اقدام به گسترش فعالیت‌های خود در این حوزه کرده است.
    این پروژه که در زمینی فاقد معارض تعریف شده است، علاوه بر کمک به توسعه و احیای منطقه، می‌تواند سود اقتصادی قابل توجهی را برای شرکت ایجاد کند.
    گروه طی سالیان گذشته همواره نگاه ویژه‌ای به توسعه بافت‌های فرسوده شهری داشته و در همین راستا پروژه‌های متعددی را در شهرهای مشهد، همدان و چندین شهر دیگر اجرا و تحویل مشتریان کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی