عصر بازار

معاونت اجتماعی ناجا:

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نقش چشمگیری در کاهش آسیب های جامعه دارد

عصر اعتبار- سردار سعید منتظرالمهدی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: عملکرد این بانک در حوزه های مختلف دست گیری از مددجویان، توانمندسازی نیازمندان و کاهش آسیب های اجتماعی امید بخش است و اطلاع رسانی این اقدامات به آحاد جامعه با هدف تنویر افکار عمومی بسیار ضروری می باشد.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نقش چشمگیری در کاهش آسیب های جامعه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ، سردار منتظرالمهدی ضمن تاکید بر زحمات پلیس در برقراری امنیت اظهار داشت: همانگونه که همگان مستحضر هستند، امنیت به خودی خود در جامعه ایجاد و پایدار نمی شود. در دنیا نیز برقراری امنیت صرفاً پلیس محور و دولت محور نیست و امنیت پایدار زمانی محقق می شود که تمامی مردم به میدان آمده و سهم خود را ایفا نمایند.
    وی با اشاره به نقش فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در تامین مایحتاج ضروری و بهبود معیشت جامعه تصریح کرد: پاس نهادن به پلیس مردم و توجه به توانمندسازی و پرداخت تسهیلات به آنان توسط این بانک در راستای ایجاد و افزایش امنیت در جامعه است که جای سپاس دارد.
    وی افزود: بخش عظیمی از آسیب های متعدد و متنوع که در کشور ما وجود دارد با یکی دو جلسه مددکاری کاملاً قابل رفع می باشد. در سال گذشته حدود 76 درصد از پرونده هایی که به دوایر مختلف ما ارجاع شده با حضور در مراکز مشاوره حل و فصل و از چرخه انتظامی خارج شده است.
    معاون اجتماعی ناجا خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بالغ بر ششصد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری ها ایجاد نموده ایم، که بسیاری از آسیب ها با یکی دو جلسه مراجعه به این بخش قابل رفع می باشد. هر چند تنوع مشکلات اجتماعی زیاد است اما بسیاری از آن ها راهکارهای علمی دارند.
    وی ادامه داد: در گذشته در خانواده ها افرادی بودند که راهنمایی های لازم را ارائه می دادند اما اکنون فقدان آنان و عدم فرصت گفتمان در جمع خانواده که ناشی از والدین شاغل و فرزندان رها شده می باشد معضلاتی را ایجاد نموده است.
    سردار منتظرالمهدی بیان داشت: بخشی از این آسیب ها به بیکاری و کمبودهای مالی مربوط می شود که خیلی از آن ها با پرداخت 2 یا 3 میلیون تومان برطرف می شود و خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران در این زمینه گام های موثری برداشته است؛ این بزرگترین خدمتی است که شما انجام می دهید و جای تقدیر و تشکر دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی