عصر بازار

سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی منتفی شد

عصر اعتبار- نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از پالایش قطعی ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در کل کشور خبر داد و گفت: سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی منتفی شده و همه کسانی که در سامانه خدمات رفاهی وزارت کار ثبت نام کنند و واجد شرایط شناخته شوند بیمه خواهند شد.

سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی منتفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ساداتی افزود: بر اساس آمارها بیش از 7000 نفر در کل کشور پذیرش قطعی شده و دارای دفترچه شدند.تعداد زیادی از آنها در روند اداری سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، عده‌ای در حال بررسی مدارک و اطلاعات و عده‌ای در حال بازرسی هستند.

    وی تصریح کرد: در صورتی که انجمن‌ها کار پالایش را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند تا پایان سال بخش اعظمی از متقاضیان بیمه صاحب دفترچه می‌شوند.

    نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درعین حال هرگونه سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی را منتفی دانست و گفت: به موجب بخشنامه 7.7 سازمان تامین اجتماعی که اردیبهشت ماه ابلاغ شد، دیگر مبنای سهمیه‌ای در کشور نداریم و بحث تعداد و سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی به هیچ وجه مطرح نیست.

    وی گفت: این بخشنامه صراحتا می‌گوید کسانی که در سامانه خدمات رفاهی وزارت کار ثبت‌نام کرده و اطلاعاتشان در سامانه انجام پذیرفته و تمام متقاضیانی که واجد شرایط شناخته شده‌اند باید بیمه شوند.

    ساداتی افزود: کسانی که واجد شرایط هستند باید از طریق انجمن‌های صنفی مورد بازرسی محل کار و بازرسی میدانی قرار بگیرند و تصویر آنها دریافت و از طریق اپلیکیشن به سامانه ارسال شود.

    نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور به برخی از مشکلات کارگران ساختمانی در روند ثبت نام اشاره کرد و گفت: بعضی افراد به دلیل شرایط خاص مثل بیماری خانواده یا مسایل دیگر موقتا خودشان را بیمه مشاغل آزاد کردند و هنگامی که وارد سامانه می‌شوند مورد تایید قرار نمی‌گیرند.

    وی افزود: برخی دیگر قبلا کد بیمه داشتند و 10 سال است که بیمه آنها قطع شده است ولی هنگام ثبت نام، سامانه همچنان این افراد را دارای کد بیمه اعلام می‌کند، به همین دلیل با مسئولان سامانه و اپراتور در حال مذاکره هستیم تا با اتخاذ تدبیری این مشکل را برطرف کنند و افراد از مزایای بیمه برخوردار شوند.

    ساداتی گفت: گاهی سامانه نیز دچار مشکلات و قطعی می‌شود که کار انجمن‌های صنفی را تا چندین ساعت و حتی یک شبانه روز با وقفه و اختلال مواجه می‌کند.

    به گفته وی امسال بحث بیمه کارگران ساختمانی با خدمات سامانه رفاهی وزارت کار و دولت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده و بیمه رسانی به کارگران را متحول کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی