عصر بازار

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی که ریسک‌ پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت داد، با کاهش قیمت روبرو شد.

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.5 درصد کاهش یافت و به 1275.79 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.7 درصد کاهش یافت و در 1281.40 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 3.70 دلار کاهش، در 1290.40 دلار بسته شده بود.

    رهبر کره شمالی گزارشی از ارتش خود درباره طرح حمله گوام دریافت و اعلام کرد وی پیش از این که تصمیمی بگیرد، اقدامات آمریکا را تحت نظر خواهد داشت.

    به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، تعجبی ندارد که طلا در معاملات روز سه شنبه اندکی کاهش پیدا کرده است. کاهش نگرانی‌ها نسبت به احتمال وقوع حمله از سوی کره شمالی، کمک کرده ریسک پذیری به میان سرمایه‌گذاران بازگردد.

    بر اساس گزارش رویترز، ورود سرمایه به سوی دارایی‌های مطمئن شامل ین ژاپن و طلا به دلیل بهبود ریسک پذیری در بازار کاهش یافته است. بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه صعود کرده و دلار آمریکا افزایش یافت.

    تنش‌های ژئوپلتیکی از تقاضا برای دارایی مطمئن مانند طلا و ین ژاپن حمایت می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به 16.85 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش یافت و به 960.15 دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، 0.1 درصد کاهش یافت و در 894.22 دلار ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی