عصر بازار

در هفته ای که گذشت به ثبت رسید؛

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس

عصر اعتبار- حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته ای که گذشت به ترتیب ۱۹ و ۱۹۷ درصد رشد داشت.

رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت در بازارهای فرابورس ایران معامله‌گران به دادوستد  یک‌هزار و 219 میلیون ورقه بهادار در 134 هزار دفعه به ارزش 13 هزار و 606 میلیارد ریال پرداختند که به این ترتیب افزایش 19 و 197 درصدی حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید.

    در بازارهای اول و دوم فرابورس نیز در این مدت تعداد 106 و 753 میلیون سهم به ارزش 165 و 10 هزار و 628 میلیارد ریال معامله شد که نمایانگر افزایش 21 و 55 درصدی حجم معاملات بود. ارزش دادوستدها در این دو بازار هم به ترتیب 12 و 851 درصد افزایش یافت.

    در این میان بازار پایه هفته‌ای نزولی را در روند معاملات تجربه کرد به طوری که با معامله 343 میلیون سهم به ارزش 710 میلیارد ریال، حجم و ارزش معاملات سهام در این بازار بیش از 20 درصد تنزل کرد.

    این گزارش می افزاید: بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز در این مدت هفته پررونقی را در روند معاملات سپری کرد به طوری که سهامداران این بازار اقدام به معامله 170 هزار سهم به ارزش 11 میلیارد ریال در این بازار کردند که نسبت به هفته معاملاتی قبل رشد چشمگیر بیش از 1400 درصدی را در حجم و ارزش معاملات نشان می‌داد.

    در همین حال سرمایه‌گذاران در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 18 میلیون ورقه بهادار را به ارزش 2 هزار و 92 میلیارد ریال دست به دست کردند که با افزایش 21 درصدی حجم در مقابل افت 12 ارزش معاملات همراه بود.

    نگاهی به ابزارهای معاملاتی در این بازار نشان می‌دهد اوراق تسهیلات مسکن با افزایش حدود 70 درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار روبه‌رو شده و اوراق بدهی افت قریب به 20 درصدی این متغیرها (منظور حجم و ارزش معاملات) را تجربه کرده است.

    همچنین در هفته ای که گذشت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز در حالی افزایش 26 درصدی حجم معاملات را شاهد بود که با کاهش 10 درصدی ارزش دادوستدها روبه‌رو شد.

    ارزش معاملات خرد بازار سهام در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME نیز در این مدت به یک‌هزار و 921 میلیارد ریال رسید که گروه «فلزات اساسی» با سهم 18 درصدی از این رقم در صدر دیگر صنایع فرابورسی ایستاد.

    گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری مالی و پولی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» هم با سهم 12، 10 و 8 درصدی از ارزش کل معاملات در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو