عصر بازار

در هفته گذشته رقم خورد؛

افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش رو به رو شد و به ۴۳ هزار و ۷۶۹ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۱۷ میلیارد ریال رسید.

افزایش حجم و ارزش معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بورس کالای ایران اعلام کرد: حجم و ارزش معاملات آتی سکه طلا در هفته ماقبل به ترتیب 30 هزار و 923 و4 هزار و 228 میلیارد ریال بود.  این در حالی است که در بازار طلا و در روز پنج شنبه سکه به لطف بالا رفتن بهای اونس، افزایش قیمت را تجربه کرد.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 37 هزار و 688 قرارداد  به ارزش 5 هزار و 211 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه نیز سررسید اسفند ماه سال جاری با 4 هزار و 542 قرارداد به ارزش 611 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری ایستاد؛ به طوری که این سررسید با 832 قرارداد به ارزش 102 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید آبان ماه نیز با 365 قرارداد به ارزش 46 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با 342 قرارداد به ارزش 44 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد که در مجموع  6هزار و 340 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند صعودی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 230 هزار تومان، افزایش 0.09درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 268 هزار تومان، رشد 0.3 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 308 هزار تومان به فروش رسید و رشد قیمت 0.41 درصدی را تجربه کرد.

    سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 343 هزار تومان معامله و با افزایش 0.38درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 382 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0.46درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو