عصر بازار

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد؛

قیمت طلا به بالای ۱۳۳۵ دلار می رسد

عصر اعتبار- یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی به بیش از ۱۳۳۵ دلار خواهد رسید.

قیمت طلا به بالای ۱۳۳۵ دلار می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، کن موریسون تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: گرچه به نظر می رسد تنش های مربوط به بحران در روابط آمریکا و کره شمالی با کاهش روبرو شده است ولی از سوی دیگر تنش های سیاسی در آمریکا و به خصوص تغییر و جابجایی مقام های ارشد کاخ سفید از یک سو و نگرانی های مربوط به حملات تروریستی در اسپانیا می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده شود.

    بر اساس این گزارش کن موریسون افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1270 دلار است و سطح مقاومتی این فلز گرانبها نیز 1320 دلار خواهد بود و اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا تا 1350 دلار افزایش خواهد یافت.

    سین لاسک تحلیلگر ارشد موسسه والش تریدینگ نیز گفت: ادامه روند نزولی ارزش سهام در بازارهای بین المللی و تشدید نگرانی های سیاسی و اوضاع سیاسی در آمریکا می تواند قیمت جهانی طلا را بیش از پیش افزایش دهد.

    وی تصریح کرد: نگرانی های مربوط به تغییر رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. بی شک تشدید نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی عامل مثبتی برای قیمت طلا خواهد بود.

    البته برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر موجب کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد شد.

    به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، وضعیت نرخ بهره و برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز عامل مهمی برای قیمت جهانی طلا خواهد بود. سقف بدهی های دولت آمریکا به چالش بزرگی برای کنگره و کاخ سفید تبدیل شده است.

    به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا برای آغاز برنامه کاهش تراز مالی طی ماه های آینده وضعیت سقف بدهی ها را مد نظر قرار خواهد داد. فدرال رزرو قصد دارد برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را به زودی آغاز کند.

    تحلیلگران معتقدند وضعیت تقاضای فیزیکی انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی