عصر بازار

رئیس صندوق رفاه وزارت علوم خبر داد:

افزایش درآمد صندوق رفاه به یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان

عصر اعتبار- رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: درآمد صندوق رفاه دانشجویان وزرات علوم تا شهریورماه امسال به یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش درآمد صندوق رفاه به یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر امروز چهارشنبه (یکم شهریور) در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونان دانشجویی کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای سال 94 با دغدغه‌های وزارت علوم، توسعه صندوق رفاه وزارت علوم را پیگیری کردیم و با آسیب‌شناسی چهار دهه عملکرد صندوق، اتفاق و طرح مشترکی در صندوق رفاه شکل گرفت.

    وی افزود: در برنامه‌ریزی جدید صندوق رفاه برای ارتقای خدمت رسانی توام با کرامت انسانی برنامه‌ریزی کردیم که الگوی مشارکتی را دنبال می‌کنیم و در این راستا نیز اصلاح و شفاف‌سازی مسیر و همچنین چارت سازمانی نیز به ثبات و عملکرد موفق‌تر صندوق رفاه کمک کرد.

    رئیس صندوق رفاه وزارت علوم عنوان کرد: در این فرصت با اقداماتی که در مجموعه انجام گرفته، درآمد اقتصادی صندوق افزایش چشمگیری داشته است و در سال‌های 88 تا 91 درآمد صندوق 291 میلیارد تومان، از سال 92 تا 95 بیش از یک هزار میلیارد تومان و تا شهریور نیز به یک هزار و 140میلیارد تومان رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین رشد در خانواده آموزش عالی را در بودجه عمومی صندوق رفاه داشته‌ایم، گفت: سالانه باید 20 درصد درآمد صندوق رفاه افزایش پیدا کند و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

    یزدان‌مهر همچنین از جذب اعتبارات دولتی و همچنین کمک خیرین و نهادهای عمومی نیز خبر داد و آن را موجب افزایش چشمگیر اعتبارات صندوق دانست.

    وی اعلام کرد: از محل کمک خیرین و نهادهای عمومی توانستیم 223 میلیارد تومان ظرفیت‌سازی کنیم.

    وی با اشاره به اساسنامه صندوق و سیاست ذخیره استراتژیک و افزایش سرمایه صندوق، گفت: با افزایش اعتبارات و درآمد صندوق پوشش وام‌ها از 25 درصد به 500 درصد افزایش یافته است.

    رئیس صندوق رفاه وزارت علوم ادامه داد: با گشایشی که در صندوق رفاه صورت گرفت، با ارائه تسهیلات هدفمند و موثر به کمک دانشگاه‌ها آمدیم و بجز وام شهریه در سایر تسهیلات ارائه شده به دانشجویان پوشش 100 درصدی داشته‌ایم.

    وی با اشاره به تاکید برنامه ششم بر افزایش خوابگاه‌های دانشجویی، اعلام کرد: برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی 30 میلیارد تومان درآمد صندوق و 30 میلیارد تومان نیز از سازمان برنامه و بودجه جذب شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی