عصر بازار

زنگنه وزیر نفت:

کسی اموال بابک زنجانی را نمی‌خرد

عصر اعتبار- وزارت نفت احتیاجی به این اموال همانند مجموعه ساختمانی در جماران، ویلا در لواسان، هتلی در کیش و هتل نیمه‌تمام در قشم نداشته .

کسی اموال بابک زنجانی را نمی‌خرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در تشریح میزان طلب وزارت نفت از بابک زنجانی، اظهار داشت: رقمی که در حکم اولیه بابک زنجانی حدود ٢ میلیارد دلار آمده با آنچه نظر وزارت نفت بوده متفاوت است و وزارت نفت آن را تکمیل می‌کند، چرا که از نظر وزارت نفت این بدهی حدود 4 میلیارد دلار با احتساب خسارت بوده که حدود ٢.٧ میلیارد دلار اصل بدهی است.

    وی افزود: پول بابک زنجانی پول وزارت نفت نبوده چرا که این پول از بانک‌ها قرض گرفته شده و تمام این سال‌ها سود آن پرداخت شده و در آینده نیز باید سود آن توسط وزارت نفت پرداخت شود.

    زنگنه با بیان اینکه تمام مبلغی که به وزارت نفت پرداخت شده حدود ٢ هزار میلیاد تومان است، ادامه داد: البته رقم کارشناسی این اموال حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده است، اما برای فروش کسی اموال بابک زنجانی را نمی‌خرد، چه کسی اکنون منزل 100 میلیارد تومانی و یا ویلای بابک زنجانی را می‌خرد؟

    وی با بیان اینکه اینها اموالی نبوده که به راحتی به پول نقد تبدیل شوند، یادآور شد: وزارت نفت احتیاجی به این اموال همانند مجموعه ساختمانی در جماران، ویلا در لواسان، هتلی در کیش و هتل نیمه‌تمام در قشم نداشته و این اموال برای وزارتخانه کارایی ندارد.

    وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: وزارت نفت اکنون اموال را قبول کرده و گرفته است، اما این 2 هزار میلیارد تومان اموالی که از سوی وزارت نفت گرفته شده قابل تبدیل به 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی