عصر بازار

پرداخت ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خدمات مختلف این سازمان به جامعه هدف گفت: ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران این سازمان در کشور پرداخت می شود.

پرداخت ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان به مستمری بگیران تامین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش روز یکشنبه درآیین گشایش مرکز جامع تصویربرداری و هتلینگ بیمارستان فوق تخصصی البرز در کرج افزود: در سازمان تامین اجتماعی و در دولت یازدهم، چند راهبرد اصلی در بخش بیمه ای سازمان داشتیم که تحت تاثیر وضعیت جغرافیایی کشور با مشکلاتی بسیار روبرو شدیم.
    وی ادامه داد: به رغم اینکه بیش از 4 هزار میلیارد تومان فقط مستمری در ماه پرداخت می کنیم و منابع سازمان تحت تاثیر مشکلاتی است که بنگاه های اقتصادی و کار فرمایی دارند لیکن حتی یک روز هم طی چهار سال گذشته ، مشکلات به بیمه شدگان منتقل نشده است.
    وی اظهار داشت: در بخش درمان 2 راهبرد اصلی در سال های اخیرداشتیم که مورد نخست، توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار بود.
    نوربخش گفت: راه اندازی بیمارستان های ایلام، زابل ، بیرجند و اهواز و آغاز ساخت بیمارستان های دزفول و آبادان در 4 چهار سال گذشته به رغم تنگناها انجام شد.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تمام اقدامات اجرایی سازمان در بخش درمان سرپایی و بستری در مناطق محروم با توجه به تعداد بیمه شدگان به خوبی پیش رفته است.
    وی گفت: در برخی مناطق محروم در استان های مرکزی، لرستان و کردستان طی چهار سال گذشته به اندازه کل تاریخ تامین اجتماعی مراکز درمانی ایجاد شد.
    نوربخش اظهار داشت: در لرستان چهار مرکز جدید درمانی ایجاد شد که قبل از دولت یازدهم چهار مرکز در این استان وجود داشت.
    وی افزود: راهبرد دوم سازمان تامین اجتماعی ، کیفیت بخشی به خدمات در چهار سال گذشته بوده است .
    وی ادامه داد: به لحاظ وسایل هایتک (فناوری پیشرفته) در مراکز درمانی تامین اجتماعی به اندازه 10 سال کار شده است.
    وی افزود: مرکز درمانی که اکنون در بیمارستان تامین اجتماعی البرز مستقر در کرج بهره برداری شد به لحاظ مدیریت مرکز تصویربرداری و کیفیت این دستگاه ها که از تولید داخلی تامین شده؛ در کشور بی نظیر است.
    مدیرعامل تامین اجتماعی اظهار داشت: طرح تحول سلامت که در رفع دغدغه های درمانی مردم نقش بسزایی داشته سازمان تامین اجتماعی و سازمان های بیمه گر به عنوان تامین کننده منابع آن اقدامات گسترده ای انجام دادند البته مانند هر طرح دیگر نیاز به اصلاحات لازم است .
    وی گفت: دغدغه جامعه بیمه شده کارگری کشور بحث های ساختاری و ادغام و انفکاک است که در دوره های گذشته مطرح بوده و نمایندگان آنان نظرات خود را مطرح کرده اند.
    وی اظهار داشت: بخش درمان جزء لاینفک تامین اجتماعی است و برای امنیت خاطر بیمه شدگان باید این بخش ادامه حیات بدهد تا ما بتوانیم در جهت رفع این دغدغه ها گام های موثری برداریم .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی