عصر بازار

افزایش حجم مبادلات فرابورس

عصر اعتبار- نقل‌ و انتقال بالغ بر ۲۶۸ میلیون سهم به ارزش ۸۸۶ میلیارد ریال در دومین روز کاری هفته در بازارهای فرابورس، حاکی از افزایش حجم و در مقابل کاهش ارزش داد و ستدها نسبت به روز گذشته است.

افزایش حجم مبادلات فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، روز جاری مصادف با 5 شهریورماه، سهامداران این حجم از مبادلات را در 32 هزار و 299 نوبت معاملاتی دست به دست کردند. بازارهای اول و دوم در جریان بازار امروز میزبان جابه‌جایی افزون بر 98 میلیون سهم به ارزش 338 میلیارد ریال بودند که در این میان نماد شرکت‌های سهامی ذوب آهن و پتروشیمی زاگرس به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

    نماد «زاگرس» همچنین بیشترین با دو واحد اثر مثبت بر آیفکس مانع از ریزش این نماگر شد تا بدین ترتیب شاخص کل فرابورس با 63/. واحد افت همچنان در ارتفاع 947 واحدی باقی بماند.

    عنوان بیشترین افزایش قیمتی نیز به نام نمادهای «اوان» و «بساما» ثبت شد و در سمت دیگر نمادهای «بهپاک» و «بالاس» با 4.9 واحد با بیشترین افت قیمتی مواجه شدند.

    انجام 6 معامله در سامانه «واچار»

    در پی راه‌اندازی آزمایشی سامانه معاملات مشتقه فرابورس تحت عنوان «واچار» امروز نیز در اختیار معامله خرید و فروش برای نماد سهام پایه فولاد هرمزگان جنوب، 6 معامله انجام شد.

    به گفته بهنام محسنی، معاون توسعه بازار فرابورس ایران به محض آنکه تمامی مراحل توسعه‌ای این سامانه تکمیل شود، بهره‌برداری نهایی از آن صورت خواهد گرفت و در مقطع فعلی انجام معامله، تسویه معاملات، نگهداری اطلاعات رجیستری معاملات را در همین سامانه انجام می‌دهیم و به محض آنکه از این فاز به طور موفقیت‌آمیز خارج شویم ارتباط سامانه واچار را با سامانه‌های موجود در فرابورس ایران و بازار سرمایه متصل و برقرار خواهیم کرد.

    داد و ستد 101 هزار ورقه تسهیلات مسکن

    نگاهی به خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری حاکی از مبادله نزدیک به 101 هزار ورقه تسه به ارزش حدود 77 میلیارد ریال است. امتیاز تسهیلات مسکن خرداد 91 با بیشترین قیمت مورد داد و ستد قرار گرفت.

    همچنین در تابلو اوراق با درآمد ثابت اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم با بیشترین استقبال از سوی معامله‌گران روبه‌رو شد به طوری که بیش از 78 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 76 میلیارد ریال در نماد «اخزا11» دست به دست شد.

    درنهایت سهامداران بالغ بر 109 میلیون سهم را به ارزش افزون بر 177 میلیارد ریال در 3 تابلو مبادلاتی بازار پایه جابه‌جا کردند که بیشترین حجم معاملاتی مربوط به نماد «لکما» بود. همچنین مبادله بالغ بر 30 میلیون سهم به ارزش افزون بر 56 میلیارد ریال منجر به این شد که نماد «کیسون» بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازار پایه به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو