عصر بازار

تاکید بر انتقال فناوری ساخت طلا از هنگ کنگ

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران انتقال فناوری در حوزه ساخت طلا، جواهر و مصنوعات را از مهمترین محورهای توسعه روابط تجاری ایران و هنگ کنگ دانست و گفت: هنگ کنگ از ممالک سرآمد جهان در این حوزه است.

تاکید بر انتقال فناوری ساخت طلا از هنگ کنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ مسعود کمالی اردکانی افزود : هنگ کنگ یک بندر آزاد و همینطور از آزاد ترین اقتصاد ها در دنیا محسوب می شود.
    وی اظهار داشت : صادرات هنگ کنگ در زمینه شمش و مصنوعات طلا و جواهر 120 تا 130 میلیارد دلار در سال است.
    مدیر کل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات مصنوعات طلا و جواهر هنگ کنگ به تنهایی  8 تا 10 میلیارد دلار در سال است.
    کمالی اردکانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف مصنوعات طلا و جواهر در هنگ کنگ اظهار داشت : حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه ها از
    مهم ترین محورهای مورد بحث در سفر اخیر هیئت هنگ کنگی به کشور بود چرا که ایرانی ها در حوزه تولید و تجارت طلا و جواهر جزء کشورهای خوب در جهان محسوب می شوند.
    وی گفت: بدون شک حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه های مصنوعات طلا و جواهر هنگ کنگ می تواند گامی بلند در راستای آشنایی هرچه بیشتر تولیدکنندگان داخلی با آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی در زمینه ساخت مصنوعات طلا و تولید مدرن مبتنی بر استانداردهای جهانی و در عین حال حضور پر رنگ در بازارهای بین المللی باشد.
    مدیر کل دفتر توسعه محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سفر اخیر هیئت هنگ کنگی به ایران تفاهمنامه ای بین اتحادیه طلا و جواهر هنگ کنگ و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرات کنندگان طلا و جواهر ایران در تهران به امضا رسید.
    وی افزود: مهمترین محور های این تفاهمنامه می توان به انتقال دانش و تکنولوژی، ماشین آلات ساخت طلا و جواهر از هنگ کنگ، آموزش و اطلاع رسانی و  حضور متقابل در نمایشگاه های طلا و جواهر بین دو کشور اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو