عصر بازار

قیمت طلا با افزایش تنش‌ها در کره شمالی ۷ دلار بالا رفت

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، برای سومین روز متوالی افزایش یافت.

قیمت طلا با افزایش تنش‌ها در کره شمالی ۷ دلار بالا رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.6 درصد رشد کرد و به 1316.90 دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات تا رکورد 1322.33 دلار پیش رفته بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.6 درصد افزایش یافت و به 1322.80 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 17.40 دلار افزایش یافته و در 1315.30 دلار بسته شده بود.

    کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی اوایل روز سه شنبه موشکی پرتاب کرده که در آبهای اقیانوس آرام در شرق هوکایدو فرود آمده است. این موشک با عبور از شمال این جزیره ژاپنی، تنش‌ها در شبه جزیره کره را تشدید کرد و به افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شامل طلا منجر شد.

    در پی انتشار خبر پرتاب این موشک، بازارهای سهام ریزش کردند و ین به بالاترین رکورد چهار ماه گذشته در برابر دلار آمریکا رسید.

    ریسک‌های ژئوپلیتیکی تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را که در شرایط بی‌ثباتی مالی و سیاسی، پناهگاهی برای سرمایه است را تقویت می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا همچنین از ابهامات پیرامون دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مورد حمایت قرار گرفته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 17.42 دلار معامله شد. این فلز روز گذشته به 17.56 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در حدود دو ماه و نیم گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 985.74 دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 931.50 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی