عصر بازار

مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

تحقق ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام

عصر اعتبار- مدیر کل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: بعد از برجام ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

تحقق ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس افروز بهرامی امروز در مراسم تکریم و معارفه وزرای پیشین و فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: در 50 سال گذشته صنعت 30 درصد رشد داشته اما این صنعت از آغاز فعالیت خود بین دو استراتژی جایگزینی و خودکفایی حرکت کرده و کمتر بر برون‌گرایی و صادرات تأکید داشته است.

    مدیرکل سرمایه‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مهم‌ترین نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد استراتژی مدون برای بهم‌رسانی کسب و کارها و مرتبط کردن بنگاه‌ها با بنگاه‌های بزرگ و اتصال به زنجیره جهانی و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری خارجی است.

    بهرامی بیان داشت: رسیدن به رشد 8 درصدی صنعت و رسیدن به عدد 84 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی باید در برنامه قرار گیرد.

    وی افزود: بعد از برجام 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 103 پروژه انجام شده که 43 پروژه از آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و 62 پروژه هم در حال طی کردن مراحل اجرایی است.

    بهرامی با تأکید بر اینکه توسعه متوازن و پایدار بدون حضور زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، امکان‌پذیر نیست خطاب به وزیر صنعت گفت: حضور زنان در این عرصه باید با توجه ویژه‌ای دنبال شود که البته در دولت یازدهم حضور بانوان در مناصب مدیریتی وزارت صنعت، معدن و تحارت 44 درصد رشد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی